באילת החלו אמש אירועי ה"לאומיאדה" (לשעבר הליכודיאדה), ההתכנסות השנתית של חברי ופעילי הליכוד. בתוך כך חברי כנסת רבים ממפלגת הליכוד נאמו היום (שישי) ונשאו דברים במהלך הכנס, בחלקם תקפו את המפלגות האחרות ובחלקם הביעו תמיכה בראש הממשלה. בין המשתתפים דיברו היום השרים מירי רגב, יואב גלנט, צחי הנגבי, זאב אלקין, וגילה גמליאל.  



גלנט אמר בכנס כי "היעד שלנו הוא יותר מ-40 מנדטים. אני רואה את עצמי כחלק  מהצוות שיוביל את מדינת ישראל גם בממשלה הבאה". שרת התרבות והספורט, מירי רגב, תקפה את מפלגת העבודה ואמרה: "רבין ופרס מתהפכים בקברם כשהם רואים מה עשו למפלגת העבודה. גבאי הרס כל מקום שהיה בו. לבני מסרבת להבין את מצבה".



רגב תקפה גם את מפלגת "יש עתיד" ואמרה: "יאיר לפיד שמע על הימין החדש ואמר לעצמו, 'זו ההזדמנות שלי לקחת'. חייבים לחזק את הליכוד ל-40 מנדטים". השר הנגבי הביע תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ראש הממשלה לא הולך לא להתפטר ולא לוותר. הוא הולך 'לתת בראש'. לאופוזיציה אין אלטרנטיבה בשום נושא, הכול ביבי. ניתן ניצחון מהדהד". 

אורן חזן. צילום: יהודה בן יתח, פלאש 90



מירי רגב. צילום: יהודה בן יטח, פלאש 90


על אף הביטחון שהפגינו שאר השרים, ח"כ אורן חזן הביע דווקא קול חושש, ואמר במהלך הכנס כי "יש תחושה של אופוריה כאילו אנחנו בוודאות מנצחים. זה מסוכן". אלקין עם זאת הבהיר גם הוא כי אין אלטרנטיבה לנתניהו: "ינסו לפגוע בנו בבחירות האלו אבל אני שואל אתכם, מי ישב בכיסא ראש הממשלה? יאיר לפיד? בני גנץ? הוא ייכנס לחדר עם פוטין וישתוק. מה ייצא מזה?". 

השרה גמליאל אמרה: "הגיע הזמן לשנות את שיטת הממשל. כל אחד רוצה להיות שר כזה או אחר במקום אידיאולוגיה ומקים מפלגה. זה היה בשמאל ועכשיו זה הגיע לימין. נסביר לציבור להצביע רק מח"ל. רסיסי המפלגות מסכנות את שלטון הימין".