פאזל שערורייתי: חדר בריחה וייחודי בסלוניקי, יוון, המבוסס על סרטו משנת 1993 של במאי הסרטים ההוליוודי המפורסם, סטיבן שפילברג, "רשימת שינדלר", פותח את שעריו למבקרים הרוצים לפתור חידה שתציל חפים מפשע במלחמת העולם השנייה. "רשימת שינדלר" הוא סרט היסטורי, העוסק באופן עמוק וקודר בזיכרון השואה.
 
השנה - 1939, המיקום - קרקוב, פולין, העלילה - איש עסקים גרמני מגיע "להרוויח כסף מהמלחמה" ומסיים בתור זה ש"הציל כמה שיותר חפים מפשע מידיהם של האס.אס", זה מה שמציע משחק ההרפתקאות הגופני, הכולל חידות ורמזים שיגרמו לקהל המבקרים לפתור עלילה סודית. למשתתפים מוקצב זמן קצר כדי לפתור את התעלומה ולמצוא את דרכם החוצה.

חדר הבריחה ממוקם בליבה של שכונת הקהילה היהודית של סלוניקי, יוון, מרחק רחוב אחד מהמוזיאון היהודי ומרכז הקהילה היהודית. במשך מאות שנים סלוניקי הייתה מרכז פורה של חיים יהודיים מאז גירוש ספרד ב-1492. כשהמשטר הנאצי כבש את העיר בשנת 1941, יותר משליש מאוכלוסיית העיר הייתה יהודית. עד סוף מלחמת העולם השנייה, 96% מהאוכלוסייה היהודית בעיר התפזרה בין מחנות הריכוז השונים באירופה.

"לקחת חוויה כמו השואה, ולהפוך אותה למשחק שהופך אותה באיזשהו אופן לחוויה טריאווילית, בעצם הופך את סבלם של הקורבנות לטריוויאלי" אמרה ויקטוריה ברנט, ראש ועדת האתיקה של מוזיאון לזיכרון השואה בארצות הברית.
 
בעלי חדר הבריחה לא חשבו שהרעיון שלהם הוא "חסר רגישות" או "פוגעני", אלא חינוכי.