אפילו כאנשים מבוגרים, רובנו חוששים ממה שיחשבו עלינו, ובגלל זה לא עושים הרבה דברים שהיינו רוצים לעשות. התוצאה מכך היא ברורה - אנחנו מתעוררים יום אחד וחשים חרטה על כל הכיף וההנאה שהפסדנו. אבל הבשורות הטובות הן, שיש דברים שנוכל לעשות בכל גיל, אם רק נפסיק לפחד ממה יגידו כולם.

לאחרונה סבתא מברזיל הוכיחה בדיוק את זה, לאחר שצבעה לראשונה את שיערה בגיל 80. בסרטון שהעלתה בתה לרשתות החברתיות, נראית תגובתה המרגשת של אלידה מאנה בארטו, כשהיא רואה לראשונה את שיערה הצבוע מול המראה. היא קופצת בהתרגשות ומחייכת ומביטה בהשתקפות שלה במראה בתדהמה מוחלטת.

"היינו יחד וניסו להחליט מה אנחנו רוצים לעשות" הסביר הנכד שלה, ברונו. "סבתא אמרה שהיא מעולם לא צבעה את השיער אבל תמיד רצתה. אז אמי הציעה לצבוע לה את השיער, והיא כל כך שמחה על זה. ירוק זה הצבע האוהב עליה".
 


לדבריו, סבתו גדלה עם הורים נוקשים שלא הסכימו שתצבע את שיערה, וכשהתחתנה גם בעלה לא תמך ברעיון. אבל כעת, כשבעלה נפטר, היא סוף כל סוף יכולה להגשים את החלום שלה. "אף פעם לא ראיתי את סבתא שלי כך כך שמחה", המשיך ברונו. עכשיו היא מנסה ליהנות מהדברים הטובים בחייה".

מאז פורסם הסרטון, בארטו הפכה לסנסציית רשת בברזיל, והיא מקווה לעודד אחרים "לעשות את מה שהם תמיד רצו אבל פחדו לעשות". היא כל כך שמחה על הצבע החדש, עד שכעת היא מתכננת לצבוע את שיערה לעתים קרובות. "אני אוהבת את צבע השיער החדש שלי. אני לא יודעת למה לקח לי כל כך הרבה זמן לעשות את זה", אמרה בארטו. "שתי צעירות פנו אלי לאחרונה ואמרו שהן אוהבות את השיער שלי. כעת אני מתכננת להחליף צבע כל חודש".