יש הרבה אנשים בעולם ששומעים אבל לא באמת מקשיבים למה שיש לצד השני להגיד, פשוט כי הם לא רוצים. זה בניגוד לאישה הזו מהעיר שיאמן, סין, שממש רצתה להקשיב, אבל לא הצליחה לשמוע כשגברים דיברו אליה. האישה, שידוע רק ששמע צ'אן, התעוררה בוקר אחד ונבהלה כשלא הצליחה לשמוע את בן זוגה בזמן שהוא דיבר אליה.



היא מיהרה לבית החולים, שם למרבה המזל קיבלה אותה רופאה, כך שהיא הצליחה לשמוע כל מה שהיה לה להגיד. "היא הייתה מסוגלת לשמוע אותי כשדיברתי איתה, אבל כשמטופל נכנס לחדר היא לא הצליחה לשמוע אותו כלל", הסבירה דר" לין שיאו-צ'ינג. הרופאה אבחנה אצלה בעיית שמיעה בשם "אובדן שמיעה של תדרים נמוכים" (או low-frequency hearing loss), כשהמשמעות היא שהסובלים ממנה יכולים לשמוע רק קולות או צלילים בתדרים גבוהים. היא נחשבת לנדירה ופוגעת רק באחד מתוך כל 13,000 אנשים הסובלים מבעיות שמיעה. 



דר" לין שיאו-צ'ינג וצ'אן. צילום מסך
דר" לין שיאו-צ'ינג וצ'אן. צילום מסך


על פי הדיווחים בכלי התקשורת בסין, בעיית השמיעה הזו יכולה להיות גנטית, או כמו במקרה של צ'אן היא יכולה להיגרם מסטרס. במהלך ביקורה בבית החולים, היא סיפרה שבשבועות האחרונים היא חזרה כל יום מאוחר מהעבודה, הייתה מאוד לחוצה וגם לא ישנה מספיק. כמו כן, יום לפני שאיבדה את השמיעה סבלה מבחילות וצלצולים ואוזניים, וחשבה שאם תלך לישון זה יעבור. בבוקר המחרת, כאמור, איבדה את שמיעתה באופן חלקי.

למזלה של צ'אן, היא קיבלה את הטיפול המתאים וצפויה להחלמה מלאה. אך בדרך מדובר בבעיה לא פשוטה לטיפול, שכן בגלל שהיא נדירה מעטים יודעים עליה ומתקשים לאבחן אותה נכון. ברוב המקרים, כשהיא מאובחנת, היא מטופלת באמצעות מכשירי שמיעה, אך לעיתים יכולה לחלוף מעצמה.