משרד החוץ של איראן זימן דיפלומט פולני בכיר על מנת למחות על כך שארצו תארח יחד עם ארצות הברית ועידה בינלאומית שתתמקד בהשפעתה האזורית, כך דיווחה הבוקר (ראשון) התקשורת של המשטר האיראני. בכיר במשרד החוץ בטהרן אמר לנציג הפולני במדינה כי משטר האייתוללות רואה את הוועידה כ"פעולה עוינת נגד איראן", והזהיר כי היא עלולה להגיב. "הדיפלומט הפולני סיפק הסברים על הוועידה ואמר כי היא לא אנטי-איראנית", כך דווח בסוכנות הידיעות אירנ"א.     
ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן להשתתף בוועידה הבינלאומית שתתמקד באיראן, כך דווח ביום שישי בחדשות עשר. גורם ישראלי אמר שנתניהו, שקיבל את ההזמנה לפני כשבועיים, עוד לא קיבל החלטה אם להשתתף בה. לוועידה הוזמנו שרי חוץ מעשרות מדינות כולל מדינות ערביות כמו מצרים, ירדן, סעודיה, בחריין, מרוקו, איחוד האמירויות ועוד.
מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר אז לרשת פוקס כי הוועידה תיערך בפולין ב-13 וב-14 בפברואר, וכי ישתתפו בה מדינות מאסיה, אפריקה, אירופה והמזרח התיכון. "מדינות יגיעו כדי להתמקד ביציבות ובשלום של המזרח התיכון ובחירות והביטחון של האזור הזה, וזה כולל את היסוד החשוב של לוודא שאיראן לא מערערת את היציבות בו", אמר פומפאו.


נשיא פולין אנדז'יי דודה. צילום: רויטרס
נשיא פולין אנדז'יי דודה. צילום: רויטרס


ההודעה היא צעד נוסף במדיניות ממשל טראמפ נגד איראן, לאחר פרישתו מהסכם הגרעין וחידוש הסנקציות שארצות הברית הסירה בעבר כחלק מהסכם. פומפאו אמר ביום חמישי בנאום באוניברסיטה האמריקאית בקהיר כי איראן היא "אויב משותף" של ארצות הברית ומדינות האזור. "הנשיא טראמפ הפך את העיוורון מרצון שלנו לסכנה מהמשטר האיראני ופרש מהסכם הגרעין הכושל, עם הבטחותיו הכוזבות", אמר פומפאו. 

איראן הגיבה בזעם להודעה על כינוס הוועידה. שר החוץ האיראני ג'וואד זריף צייץ ביום שישי תמונה של ועידה שבה השתתפו מנהיגי עבר, בהם שמעון פרס ז"ל, ביל קלינטון, המלך חוסיין, בוריס ילצין וחוסני מובארק, ולקח קרדיט להצלת אזרחים פולנים במלחמת העולם השנייה. "תזכורת למשתתפי הועידה האנטי-איראנית, אלה שהשתתפו במופע האמריקאי האחרון נגד איראן מתים, מבוישים, או שהפכו לשוליים, ואיראן חזקה מתמיד. ממשלת פולין לא תוכל להעלים את הבושה. בעוד שאיראן הצילה פולנים במלחמת העולם השנייה, פולין מארחת עתה קרקס אנטי-איראני", כתב זריף.