כבר מזה מספר חודשים שהפרסומים השונים מדווחים לנו על שלל שמות של ידוענים שצפויים להיכנס לבית האח הגדול. הבטיחו לנו עונת vip, כמו שיר אלמליח, מאיה בוסקילה, מושיק עפיה, שימי תבורי, איציק זוהר, אמיר פיי גוטמן, נירו לוי ואחרים שנכנסו בעונות הסלבס הקודמות לבית, עוד כשהיה נחשב לנחשק.



אבל במקום זה קיבלנו מקבץ פליטי ריאליטי שמיצינו אותם בגלל שהשתתפו בעברם בתוכניות ריאלטי רבות, כמו אנשים אנונימיים שנחמה משדרות וניצה מיבנאל מעולם לא שמעו עליהם, כוכבי רשת, וידוענים שנותרו בשולי הביצה, נטולי תעסוקה ורק מייחלים לקבל הזמנה להשקות. אז עונת הסלבס לא תהיה לנו, אבל ייאמר לזכות ההפקה שהליהוק יביא לנו מגוון של ניחוחות ומטעמים לבית, מוויכוחים סוערים על פוליטיקה רגע לפני הבחירות, לשיחות על קמפיין "מי טו" שעורר הדים ברחבי העולם בשנה האחרונה.



אלא שבעוד שבועיים מהיום העונה הראשונה של התכנית "2025", של יורם זק (קשת) תעלה לאוויר, ואין עורך מוכשר יותר בתעשייה מזק, שיהפוך אותו לריאלטי המנצח על המסך. מי שנחשף לפרומואים שרצים כבר בשבוע האחרון, קיבל טעימה מחוויית הצפייה המשובחת שנקבל, ואם היא צפויה לעלות בימי השידור של האח הגדול vip, שבת ורביעי, ואכן ידוע שאבי ניר, מנכ"ל קשת, ככזה שלא חושש מתחרות טובה ולא בוחל באמצעים, עונת האח הגדול תישאר ריקה מצופים, קהל מסמסים ונתוני רייטינג כושלים.



נרי לבנה היא ליהוק מעניין לכל הדעות, יכולתי לצפות בסרטון התדמית שלה גם אם היה נמשך מתחילת השידור עד סופו. היא מצחיקה, בועטת, חכמה ושנונה עם מנת משכל גבוהה יותר מכל הדיירים ביחד שנכנסו אתמול לבית, אבל לצערי, קהל המסמסים הצעיר לא ישאיר אותה בבית, ובהדחה הראשונה שתהיה מועמדת היא תחזור לדפי העיתון בו היא כותבת.



ליבנה. צילום: אביב חופי



גם עדי לאון הוא היחיד מדיירי הבית שראוי לקבל את תואר ה-vip, מסומן כמוביל, כמסמל את הישראלי היפה שנכנס לבית עם דגלי ישראל, לאומני בדעותיו שאוהד את ביבי ואת מירי רגב, השורד הרגיש, שבנה בשתי ידיו קריירה שהניבה להיטים גדולים, הוא אהוב על ידי הקהל ולא בכדי קיבל את המשימה הראשונה של הבית וקבע מי מקומו בביוב ומי מקומו בבית המפואר. עוד דיירים שנכנסו הם ויקי כנפו, שעוררה השראה לנשות ישראל ומעוררת אהדה ואמפתיה לאור חייה הקשים, והכדורגלן בדימוס לירן שטראובר, שהציג אישיות רכה, חיובית, ומלטפת.



נטלי דדון, שהותירה את בנה המתוק ללא השגחת אימה והכל בכדי להציג בסרטון הכניסה דמות שטוחה, שצועדת בכניסה לבית כאילו הייתה מגה דוגמנית שצועדת על המסלול של ורסצ'ה. אביבה תבורי, שהציגה אביבה שלא מוכרת לאנשי התעשייה וניסתה למכור לנו לוקשים על אימהות טוטלית ואישיות כובשת ועמוקה.



שי חי, שמנסה לשקם תדמית אלימה אבל הציג סרטון תדמית אלים עם תנועות קראטה, חיילי צעצוע שהפיל לרצפה, שטיח שהעיף באוויר ובייש את ההפקה כשנכנס בכוח, כנגד כל החוקים לבית המהודר. בן זיני שירתק את כל הצופים הצעירים למסך עד השעות הקטנות של הלילה כשלמחרת יום לימודים מוקדם, והשאגות של בתי בת 13 עם כניסתו לבית היו ראייה חותכת לכך, וא' רביבו מבית הנשיא, דמות מסקרנת שהייתה בעל כורחה מי שהביאה את ניצני ה"מי טו" למדינה, בתקווה שלא תבויש ותצטער על הרגע שהחליטה להיחשף בריאלטי מהסוג הנמוך ביותר. שאר הדיירים עדן יוחנן, רומי נסט, גילי מוסינזון, אסף גורן, אורי גרוס ואישהם סולימאן שימצאו במהרה את הדרך החוצה. 



דדון. צילום: אביב חופי



כנאפו. צילום: אביב חופי



שי חי. צילום: אביב חופי



עדי ליאון. צילום: אביב חופי



לירון ויצמן וגיא זוארץ הם שילוב מנצח, הדינמיקה ביניהם הייתה טבעית וזורמת, ושניהם כרזימתיים שקורצו מחומר טלוויזיוני משובח. ויצמן היא בהחלט אחת ההצלחות הגדולות שידענו בשנה החולפת, וגיא זוארץ נותר גיא זוארץ, מנחה שיכול להחזיק לבדו כל פורמט.



מה כבר יכולים לחדש לנו העונה שעוד לא ראינו מהאח הגדול? אז גימיק הביוב הוא נחמד אבל לא נפלתי מהיכסא, סרטוני התדמית עשויים בדיוק כמו בכל עונה, בלי אף שינוי מרענן, אז כבר ממש קשה לעקוב אחריהם, והליהוק הכושל בלי אף ידוען אמיתי וראוי בבית, יסתום את הגולל סופית על פורמט האח הגדול.