אחרי חודשים ארוכים של ציפייה, החלפת המגישים אסי ישראלוף ועפר שכטר במנחה גיא זו-ארץ, חרושת שמועות בקשר לשמות הדיירים שייכנסו לבית, ותוך כדי העבודה הקדחתנית על המיזוג עם "ערוץ עשר", בזכיינית "קשת 13" השיקו אמש את עונת ה-VIP של הריאליטי המצליח "האח הגדול".



תוכנית המציאות שפתחה את עונת ה-VIP השלישית בתולדותיה בישראל הביאה לזכיינית נתון נאה של 27.4 אחוזי רייטינג מול "המתחזים" של הזכיינית "קשת 12", שהשיגה נתון של 14.1 אחוזים בלבד. הנתון אומנם נמוך מזה של פרק פתיחת העונה הקודמת ב"רשת" שהשיג 29 אחוזים, אך עדיין מרשים ביותר, בהתחשב בעובדה שבעונה שעברה, "אירוע הפתיחה" פוצל לשני פרקים כאשר הפרק השני גרף 26.2, ובממוצע שני הפרקים, מדובר בנתון דומה.



נראה כי על אף הניסיונות של "קשת" להציב תחרות משמעותית ל"אח הגדול", בדמות תחקיר בו הזמרת אילנה אביטל חשפה לראשונה כי ניהלה מערכת יחסים עם גבר מתחזה, הציבור העדיף לגלות מי הם הדיירים המפורסמים שנכנסים לבית ה"אח הגדול". כעת, עומד בפני "רשת" האתגר להשאיר את הצופים בערוץ לאורך העונה לייצר עניין סביב אותם מתמודדים מוכרים ולא לאבד את המומנטום בפתיחה חלשה יחסית כפי שקרה בעונה הקודמת.





נראה כי בערוץ עשר, שנמצא רגעים לפני המיזוג עם "רשת" ויתרו על ניסיון להציב תחרות לשני המשדרים, ושיבצו שידור חוזר של "משחקי ריגול" שקיבל 4.8 אחוזים. "רואים עולם" ששודרה ב"כאן 11" קיבלה 2.7 אחוזים בלבד.



ברצועת החדשות, "רשת" הובילה עם רייטינג של 13.4 אחוזים, "קשת" קיבלה 11.7 בלבד, חדשות עשר השיגו תשעה אחוזי רייטינג ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי גרפה 3.9 אחוזים בלבד. נראה כי גם שידור מהדורת החדשות ב"קשת" נפגע מ"האח הגדול" והצופים העדיפו לפתוח את הערב על באפיק 13 עוד בטרם הכניסה החגיגית.