ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לתקיפה בסוריה ביום שישי האחרון והודה כי צה"ל הוא האחראי להפצצה. "רק ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מטרות בסוריה והוכחנו שלא נפסיק את סילוק ההתבססות האיראנית בסוריה", אמר נתניהו, "רק ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. צבר התקיפות האחרונות מוכיח שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה, בדיוק כפי שהבטחנו". 



רה"מ התייחס גם לאירועי הלילה ברצועת עזה, בהם שוגרה רקטה לעבר שטח ישראל ולסיום מבצע "מגן צפוני" בגבול לבנון. "בלילה, חיל האוויר תקף גם בגזרה הדרומית נגד מטרות חמאס בעזה, והבוקר הודענו על חשיפת מנהרה נוספת, מנהרה מרכזית, ואולי החשובה שבהן, שחצתה את הגבול לשטחנו. בכך אנחנו מתקרבים להשלמת היעד אותו הגדרנו ביציאה למבצע "מגן צפוני" - שלילת נשק המנהרות של חיזבאללה".




ישיבת הממשלה היום הוקדשה לטקס פרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט שיוחלף ע"י אלוף אביב כוכבי ביום שלישי הקרוב. "אנחנו נפרדים היום בממשלה מהרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. גדי, אתה מסיים מחרתיים 40 שנים של שירות מסור לצה"ל וארבע שנים כרמטכ"ל. בזמן הזה פעלנו יחד נגד איומים מגוונים כדי לבצר את בטחון ישראל. להשגת יעדים אלה צה"ל פעל תחת פיקודך בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל עם כל זרועות הביטחון - שב"כ, מוסד, משטרה וגופים נוספים". 
 
עוד הוסיף: "פעלנו בהצלחה מרשימה לבלימת ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, ובמסגרת זו צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה. פעלנו יחד נגד ייצור נשק מדויק בלבנון, פעלנו לפרק את נשק המנהרות של חיזבאללה בלבנון במבצע "מגן צפוני", פעלנו נגד מנהרות החמאס בגבול עזה, סיכלנו מאות פעולות של טרור יחידים ביהודה ושומרון, וביצענו עוד פעולות רבות מאוד, גלויות וסמויות מן העין. לצה"ל תחת פיקודך הישגים גדולים. יש לנו עוד עבודה רבה לעשות ואנו נעשה אותה". 

איזנקוט בישיבת הממשלה. צילום: עמית שאב, פול


השר זאב אלקין אמר בפתח ישיבת הממשלה בתשובה לשאלת מעריב האם יש להפסיק את העברת הכסף הקטארי בתגובה לאירועי סוף השבוע בגבול הדרום, כי "כל עוד שיש אי שקט מרצועת עזה ולא משנה איך אנחנו מותקפים בצורת התקפות עממיות או צבאיות, התגובה צריכה להיות שום סיוע הומניטרי". עוד הוסיף בנוגע לסיום מבצע "מגן צפוני": "היום בבוקר למדנו כמה המבצע בצפון הוא חשוב ואנחנו הגענו לסוף המבצע. יש כאן הישג גדול לכוחות הביטחון. וזה ברור לנו כמה אנחנו צריכים להיות עירוניים באזור שלנו".

כזכור, על פי דיווחים המזוהים עם המשטר הסורי, נזק נגרם למחסן אמצעי לחימה בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק בשישי בלילה, ככל הנראה של חיזבאללה. גורמי אופוזיציה סוריים מסרו כי הותקפו גם שני מטוסים שחנו בשדה תעופה, אבל גורם במשרד התעופה הסורי טען כי תנועת המטוסים לא נפגעה מהתקיפה הישראלית. מאוחר יותר מסר המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי המתקפה כוונה נגד מחסני טילים השייכים לחיזבאללה באזור אל־כיסווה ונגד שדה התעופה בדמשק. ברשת אל־מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי מטוסי קרב של ישראל פועלים במקביל בשמי דרום לבנון.
 
לפי דיווח בלבנון, המטוסים תקפו באמצעות טילים מאזור נבטיה. כמו כן, דווח כי מטוסי חיל האוויר הישראלי חגים בגובה נמוך בדרום המדינה וכי נשמעו "בומים על־קוליים" מעל צור וגם מעל מחנה הפליטים רשידיה הסמוך. מקורות עיתונאיים באופוזיציה הסורית דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף בסיסים של מיליציות איראניות וכוחות של משטר אסד מדרום־מערב לדמשק. בדיווחים נוספים נטען כי התקיפות כוונו אל משאיות שהעבירו נשק בשדה התעופה הצבאי אל־מאזה ובית החולים הצבאי דאריא, המשמש את המשטר כמחסן לאמצעי לחימה של גדוד 555 והדיוויזיה הרביעית ממערב לבירה הסורית. בדיווחים ערביים נמסר כי ספינות של חיל הים הישראלי שהו מול חופי לבנון הדרומיים בעת התקיפה.
 
משרד החוץ הסורי הודיע: "הניסיונות הטרוריסטיים של ישראל לא ימנעו מאיתנו להגיב לכל מי שמנסים לפגוע בעם הסורי ובריבונותה של סוריה". במכתב ששוגר אתמול למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולמזכ"ל מועצת הביטחון באו"ם, הסורים הפצירו במועצה "לעשות הכל כדי למנוע את הישנות התקיפות הללו". 
במסמך שצוטט בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א נכתב: "שלטונות הכיבוש תקפו את אדמת סוריה בשעה 23:15 ובכך הפרו את החלטת מועצת הביטחון 350, העוסקת בהפרדת הכוחות בשנת 1974, זאת באמצעות שיגור טילים באזור דמשק ופרבריה על ידי מטוסי קרב ישראליים. התוקפנות הישראלית מוגת הלב והעובדה שהיא חוזרת על מעשים פרובוקטיביים הן ההוכחה שישראל אינה שונה מדאע"ש ואל־נוסרא, כאשר היא משתמשת בשיטות של טרור ואיום על השלום והביטחון הבינלאומיים. הדבר מוכיח שהיא מיישמת את האג'נדה המשותפת לה ולרשויות הטרור".
 
לדבריהם, התוקפנות הישראלית הזו באה במסגרת הניסיונות של ישראל להאריך את המשבר בסוריה ואת מלחמת הטרור עליה, ולחזק בה את כיסי הטרור. זהו ניסיון של ממשלת ישראל להימלט מהבעיות הפנימיות הקשות שמוכרות לקהילה הבינלאומית בצורה מדויקת". ממשרד החוץ הסורי נמסר עוד: "הרפובליקה הערבית הסורית מדגישה כי התוקפנות הישראלית המסוכנת לא הייתה נמשכת אלמלא הממשל האמריקאי היה מעניק לה חסינות מכל תשאול ומכל שימוע, מה שמביא את ישראל להמשיך בטרור על המדינה ולאיים על השלום והביטחון באזור ובעולם כולו, בלי הרתעה או מעצורים. 
 
"אין מקום לתרץ את השתיקה של מועצת הביטחון על הפרות אלה. המועצה מוותרת על האחריות ליישום ההחלטות שלה ולא מענישה את התוקפן. סוריה דורשת ממועצת הביטחון לקחת מחדש אחריות לשמירה על השלום והביטחון הבינלאומיים ולנקוט צעדים נחרצים ומיידיים כדי למנוע הישנות של תוקפנות ישראלית ולחייב את ישראל לכבד את החלטותיה של המועצה". 
 
הסורים התייחסו גם להחלטת מועצת הביטחון מספר 350: "מאז סיפוח הגולן הסורי הכבוש צריך לקיים שימוע לישראל ולשאול אותה לגבי הפשעים שהיא מבצעת נגד העם הסורי ועל התמיכה המתמשכת שלה בארגוני הטרור, דבר המנוגד לכללי האו"ם והחוק הבינלאומי, וכן להחלטות מועצת הביטחון".