העיתונאי יואב לימור התייחס הבוקר (ראשון) לאיתור המנהרה השישית בגבול הצפון וסיכום מבצע "מגן צפוני", ואמר כי לחיזבאללה נותרו מספר מנהרות בשטח לבנון. בראיון לתוכניתה של אילה חסון ב-103FM, הסביר לימור כי ישראל לא פועלת נגד מנהרות הטרור שמעבר לגבול מפני שזו תהיה "עילה למלחמה".

"צה"ל ידע מההתחלה שיש שש מנהרות, הוא לא רצה לפרסם את הנתון כדי שחיזבאללה לא ידע את מה שאנחנו יודעים וכדי להשאיר ערפל ועמימות", אמר לימור. "שש מנהרות חצו לשטח ישראל אך יש עוד כמה מנהרות שחפורות בשטח לבנון. המבצע החל לפני כחודש וחצי והיה רצון לאלוף פיקוד הצפון לסיים את המבצע עד ה-15 בינואר, מועד ההחלפה של הרמטכ"ל, ואכן עמדו ביעד הזה. המנהרה הזאת נחפרה בחלק המערבי, היו שלוש בחלק המזרחי, באזור מטולה, שלוש בחלק המערבי באזור זרעית ועוד כמה מנהרות שלא חדרו לשטח ישראל".
כשנשאל האם לישראל אין יכולת הנדסית לחסל את התוואי הלבנוני מתוך שטחה, הסביר הכתב הצבאי: "צריך לחפור אך אז זו תהיה עילה למלחמה עקב חדירה לשטח לבנון. ישראל מנסה להימנע מזה. לכן פועלים רק מהצד שלנו בשתי שיטות: הזרקת בטון בלחץ לצד הלבנוני שאוטם את המנהרה או פיצוץ המנהרה".


חסון שאלה את העיתונאי מה מספר המנהרות שנותרו מעבר לגבול. "בודדות, אך מהרגע שהפרויקט נחשף והפסיק להיות חשאי, חיזבאללה נמצא בבעיה ומסתכל עליו אחרת", השיב לימור. "אני מעריך שאת אחת המנהרות במטולה יהפכו לאתר תיירות. אנחנו ככתבים צבאיים ומדיניים נמצא את עצמנו מבקרים שם עם משלחות, שגרירים וראשי מדינות לראות מה חיזבאללה תכנן. זה יהיה פתוח לצורכי דיפלומטיה ואסטרטגיה. אני מקווה שבזה יסתכם עניין המנהרות בצפון".

"שיבוש חקירה באסון בנחל חילזון"
 
לימור התייחס גם לפרסום ב"ישראל היום" על האסון בנחל חילזון בו נהרג חייל אביתר יוספי ז"ל. "במהלך הימים האחרונים ההורים של החיילים מאוד נסערים. מאז האירוע לא הבינו איך נתנו לחיילים לצאת לניווט במזג אוויר כזה ואיך הם חצו את הנחל למרות ההתראות", סיפר. "במקרים של מוות בצבא מתנהלות שתי סוגי חקירות. הראשונה היא תחקיר מבצעי של המפקדים והשני היא חקירה פלילית של מצ"ח שבוחנת רשלנות". 
"החיילים יצאו ביום חמישי האחרון לביתם בפעם הראשונה מאז האירוע וההורים מטבעם רצו לברר איתם מה קרה שם ואז התברר להם שנאסר לחיילים לדבר עם ההורים בנושא", אמר העיתונאי. "חיילים שכן דיברו על ההורים סיפרו שנאסר עליהם לומר את כל האמת לחוקרי המשטרה הצבאית. אם תרצי, איזשהו ניסיון לייצר גרסה כשהמפקדים מדברים בפירוש על כך שהמנוח הוא שאחראי למותו והוא האשם באירוע. חלק מהחיילים מאוד התקוממו על כך. כמה חיילים סיפרו שהם פנו בקשר לחמ"ל ונאמר להם 'שיהיה לכם בהצלחה, כלומר תהיו חזקים ותעשו מה שאתם מבינים. את יכולה להניח שזה מעורר תרעומת רבה".
"הצבא אומר שהוא חוקר ובודק את העניין הזה. בואי נאמר שהוא קצת במבוכה משום שכל האירוע הזה הוא אירוע מאוד מביך", הוסיף. "כל אדם סביר מבין שבמזג אוויר כזה לא צריך לעשות דברים בכוח. אנחנו לא במלחמה. מצ"ח לא היה מודע לזה. להבנתי מצ"ח נחשף לזה מהפרסום שלי, מצ"ח רוצה לחקור אך לא ידע שלחיילים ניתנה הנחייה לומר בגדול את מה שהמפקדים אומרים. בשפה המשפטית קוראים לזה לתאם עדויות ולשבש חקירה". לימור סיכם: "בוא נקווה שיפיקו לקחים לפעם הבאה וחיילים לא יהרגו באסונות מטומטמים".