יו"ר התנועה, ציפי לבני, הפתיעה היום (ראשון) את ראשי ארגון "איפאק", כאשר הצהירה במהלך אירוע שהתקיים בתל אביב, כי "ניתן לפתוח בדיאלוג מיידי עם הרשות הפלסטינית עוד לפני הצגת תכנית השלום". מלבד זאת, טענה חברת הכנסת כי "״נשיא אמריקאי שיתמוך בהיפרדות על בסיס עיקרון שתי מדינות לאום, לא ינקוט במהלך אנטי ישראלי, אלא בצעד פרו ישראלי". 



"אומר לכם בידיעה", הכריזה יו"ר התנועה בפתח דבריה, "עוד לפני הצגת תכנית השלום של טראמפ, ניתן לפתוח דיאלוג מיידי עם הרשות הפלסטינית, גם אם כלכלי בעיקרו. במקום להרים את הכפפה הזאת, הממשלה מתעלמת ומשלמת לצערי לחמאס. ישראל חייבת לחתור להיפרדות ולא לסיפוח. עוד לא עברנו את נקודת האל-חזור ואסור לנו להגיע אליה".

לדבריה, "נשיא אמריקאי שיתמוך בהיפרדות על בסיס עיקרון שתי מדינות לאום - זה לא מהלך אנטי ישראלי, אלא פרו ישראלי. מקווה שתכנית השלום תיקח בחשבון אינטרסים לאומיים ישראלים, שהם היפרדות, סיום סכסוך בלי זכות שיבה לפלסטינים, וביטחון לישראל דרך פירוז ושמירה על הגושים והמקומות קדושים. אלה האינטרסים שצריך לקחת בחשבון ולא אינטרסים פוליטיים".

לבני. צילום: מרק ישראל סלם
לבני. צילום: מרק ישראל סלם


מלבד זאת, אמרה חה"כ כי "המזרח התיכון מחולק לקיצונים ומתונים. אותו הדבר קיים גם באבחנה בין חמאס לרשות. רק הלילה נורתה רקטה ליישובי ישראל בעוטף עזה. לא אקבל השוואה בין טרוריסטים שפלים לחיילי צה״ל. ישראל עושה ככל יכולתה שלא לפגוע בחפים מפשע. החמאס מתחקר כשהוא מפספס גן ילדים".

בהתייחס לבחירות הצפויות, אמרה: "אני רצה בבחירות האלה כמנהיגה של מפלגתי וזה הזמן שהציבור יבין שעליו לבחור בין שני חזונות לישראל: חזון אחד הוא ישראל יהודית, דמוקרטית ובטוחה; החזון השני הוא ארץ ישראל השלמה במחיר הפסד הרוב היהודי. אני לא רוצה שילדיי יצטרכו לבחור בין מדינה יהודית לדמוקרטית".
על היחסים בין ישראל לארה״ב, הוסיפה: "יש דבר אחד שהוא לא במחלוקת - ברית שמבוססת על תמיכה בי-פרטיזן בישראל. זו האחריות של ראש ממשלה, כל ראש ממשלה, לשמור על זה. זה בסיס הביטחון הלאומי של ישראל. הציונות מעולם לא הייתה סביב מונופול דתי אורתודוקסי, אלא סביב העם היהודי - עם אחד עם מורשת והיסטוריה מפוארת. תפקידנו לגרום למשוואה יהודית ודמוקרטית לחיות יחד בהרמוניה ולא לייצר התנגשות מכוונת. זאת הציונות".
את דבריה חתמה בהתייחסות לנסיגה האמריקאית מסוריה, וציינה כי היא מודאגת מהמהלך, וכי "סוריה ניתנה לידיה של איראן, סוריה וארדואן".