יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, הכחיש היום (ראשון) בתכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, את הדיווחים לפיהם הוא מנהל מגעים מתקדמים לאיחוד עם יו"ר התנועה, ציפי לבני. מלבד זאת, הוא תקף את ח"כ יואב גלנט, שעם מעברו לליכוד תקף את הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ: "התרבות הפוליטית שלו איומה". 



"אני לא יודע מאיפה הביאו את זה, זה המצאות", אמר לפיד בהתייחס לדיווחים לפיהם הוא שוקל להתמזג עם מפלגת התנועה. "אפילו לא ראיתי את הדיווח הזה עדיין. כל הזמן יש ספקולציות. ביום חמישי שעבר דיברנו, שתינו קפה, ואני בידידות עם ציפי".
אתה שותה הרבה קפה עם אנשים בזמן האחרון.

"בגיל מסוים אתה עלול לקום בלילה אם אתה שותה הרבה קפה, זה עלול לקרות. זאת תקופה כזאת שכל מה שכולם עושים זה להפיץ שמועות, להכחיש שמועות, ואז להפיץ מחדש. אמרתי אתמול דברים אמיתיים, ואלה דברים אמיתיים. אם הייתי במגעים עם ציפי לבני, הייתי אומר את זה. לא אכפת לי להשתתף במשחק הזה, כי את הדברים הרציניים לא עושים ברדיו או בטלוויזיה".


מלבד זאת, הוא נשאל על דעתו ביחס למצב שבו יוגש כתב אישום נגד רה"מ: "הייתה לי אמירה ערכית שאם לראש ממשלה יש כתב אישום הוא לא יכול להיות. יכול להיות שזה נאיבי, אבל רה"מ צריך להיות מודל לילדים שלנו, ואם יראו אותו מסתובב בבתי משפט ועורכי דין, פוליטית הוא יהיה הדבר הכי סחיט שיש. מכל בחינה שהיא זה לא נכון. כמובן שהוא זכאי כמו כל אזרח, אבל בואו לא נעמיד פנים שהוא אזרח מהשורה. זה ראש ממשלה. היכולת לנהל מדינה היא בעייתית, הוא יסביר למקרון או מרקל שמדובר בכתב אישום שכפוף לשימוע? יבטל דיונים כדי להיות בבית המשפט? הוא הקדים את הבחירות ולא נותן זמן לשימוע, כי הוא לא רצה שיהיה זמן אישום, כי הוא יודע שיהיה כתב אישום". 
את דבריו חתם בהתייחסות למתקפות של הליכוד, ושל ח"כ גלנט בפרט, על גנץ: "זה מכוער ולא נכון, הוא תפקד יפה מאוד ב'צוק איתן'. אנחנו לא יכולים לעשות את קבלת הפנים הזה שעושים. הליכוד מומחה בלהכפיש, עשו לי את זה גם. יואב גלנט חושב שכרטיס הכניסה לליכוד, שהוא צריך ללכלך יותר. למה לדבר על בן אדם כזה שנכנס לפוליטיקה ככה?. התרבות הפוליטית שלנו היא איומה".