הסופרת וההיסטוריונית פניה עוז זלצברגר, בתו של הסופר המנוח עמוס עוז ז"ל, החליטה להתנתק היום (ראשון) מהרשת החברתית טוויטר בעקבות "הרוע והעלבונות האישיים" שהוטחו בה.



בהודעה שפרסמה בטוויטר כתבה עוז זלצברגר: "אני עוזבת את טוויטר, לפחות לזמן מה. הרוע והעלבונות האישיים שהוטחו בי כאן וברשתות אחרות, בעיקר מאז שביקרתי את שר החינוך נפתלי בנט על שתיקתו וגם בתגובה להבעת דעותיי, לא מאפשר המשך. אומץ יש לי, כוחות כרגע אין. תודה רבה למי שיתמיד לנסות למתן את השיח, וגם לזכור להזכיר פועלים שנפלו. פניה".



הציוץ זכה לאלפי לייקים ולתגובות רבות מצד גולשים שהביעו את צערם על ההחלטה. העיתונאי יעקב אחימאיר כתב לה: "פניה הנכבדה. את כה צודקת. שמינית נחמה: אינך היחידה השוקלת לנטוש. חזקי ואמצי".



העיתונאית סילבי קשת כתבה: "חזרי מהר, פניה. לי הניחו בשליחות גנדי פצצה בבית וזה לא הרתיע אותי. מחכים לך". חברת הכנסת רחל עזריה כתבה: "אחת הפרידות הכואבות". העיתונאי בן כספית הוסיף: "את מאכזבת אותי, פניה. אין סיבה לעזוב. אסור להכנע".




בתם השבעה על מותו של אביה העלתה בתו של עמוס עוז ציוץ שהסעיר את הרשת בו כתבה: "תמה השבעה על אבא. הקפדנו לסור מרע ולדבר טוב ובכל זאת: משר החינוך וממשרד החינוך לא שמענו דבר".



"לא השתתפות בטקסי האשכבה והלוויה, לא זר, לא ביקור ניחומים, לא מכתב למשפחה ואפילו לא הודעה לתקשורת. אני יודעת, השר עסוק. והמשרד?" בנוסף לביקורת, עוז הביעה חשש מהאופן שבו ינהג המשרד עם מורשתו של עוז גם בהמשך הדרך: "אחרי הבחירות אבא יסולק סופית מתכנית הלימודים? אפשרי".



בתגובה צייץ שר החינוך, נפתלי בנט: "שוחחתי כעת עם פניה עוז זלצברגר, בתו של עמוס עוז, והבהרתי לה כי בניגוד לשמועות חסרות הביסוס - מעולם לא הייתה כוונה להסיר את יצירתו של עמוס עוז ז"ל מתוכנית הלימודים. יצירותיו של עוז הן נכס צאן ברזל ביצירה ובתרבות הישראלית, ותלמידי ישראל ימשיכו ללמוד אותם. כך היה וכך יהיה. יהי זכרו ברוך".



בעקבות אותו ציוץ ספגה בתו של הסופר קללות ועלבונות רבים בטוויטר וברשתות אחרות. בין היתר כתבו לה: "אבו מאזן יחנוך כביש על שם עמוס עוז. מערכת החינוך הפלסטינית צריכה ללמד את הספרים של עמוס עוז שתומך ומוקיר רוצחי יהודים. הוא ענק" והוסיף: "גם היטלר כתב ספר". גולש אחר ענה לה: "להרגיע את השיח? הבת של מי שהכניס את הנאצים לשיח? תעלמי כבר".



על כך הגיבה עוז זלצברגר: "שבת שלום, השבוע ביקרתי את שר החינוך ששתק על מות אבי. ביקורת ציבורית, לא אישית. בתגובה הוטחו בי ובמשפחתי מאות קללות ועלבונות. גם בנט ספג משטמה. יצאתי מיד להגנתו. הוא יריב, לא מפלצת. ומן הצד האחר? האמנם אין אף מנהיג אמיתי בימין שיקום - דווקא עכשיו - וידרוש מתומכיו להרגיע את השיח?".



לאחר הסיג והשיח שהיה לה ברשת פרסמה עוז זלצברגר בעיתון "הארץ" מאמר בו התייחסה לשיח המתלהם ברשתות החברתיות תחת הכותרת "רף חדש לרוע" והיום כאמור החליטה שלא להתמודד עוד עם המתקפות עליה ולהתנתק, ולו זמנית, מחשבון הטוויטר שלה.