הורים שהגיעו לטקס ההשבעה של טירונים בחטיבת הנח"ל שנערך ביום חמישי האחרון ברחבת הכותל המערבי, נדרשו לשלם 80 שקל עבור תמונות וסרטון וידיאו המנציחים את ההשבעה. מי שלא שילם, נותר ללא מזכרת מהמעמד המרגש. בטקס נעמדו בשלשות יותר מ־900 חיילים, בציפייה נרגשת לרגע ההשבעה ולהנצחתו.
 
"אלפי בני משפחה וחברים עמדו מאחורי רחבת הכותל המערבי ולא יכלו לצלם את יקיריהם", סיפר אב לטירון שהושבע. "החיילים היו עם הפנים לכותל, והטקס הוקרן על שני מסכים גדולים. היינו מאוד נרגשים ורצינו שתהיה לנו מזכרת מההשבעה, אבל טכנית לא הייתה שום אפשרות להיכנס לרחבת הכותל המלאה בחיילים שעמדו בשלשות, וגם לא ניתן היה לצלם מרחוק את החיילים ברגע ההשבעה".
לדבריו, לפני תחילת הטקס ובסיומו הודיע כרוז ברמקול שכל מי שרוצה תמונות של יקיריו מטקס ההשבעה, צריך ללכת לעמדה צדדית. "הלכנו לשם והתבקשנו לשלם 80 שקל עבור תמונות וסרטון וידיאו. הורים רבים התמרמרו, אבל כולם רצו שתהיה להם תמונה למזכרת מטקס ההשבעה, והם נאלצו לשלם", סיפרה בת משפחה לחייל שהושבע בטקס. "שילמנו 80 שקל במזומן, ואמרו לנו שבתוך כחודש ישלחו לנו בדואר את התמונות ואת סרטון הווידיאו".

קבלה שניתנה לאחד ההורים. צילום: ללא

אחד ההורים הנזעמים אמר: "אני לא מבין מדוע צה"ל לא הביא צלמים מטעמו שיצלמו את הטקס, כדי שלמשפחות ולחיילים עצמם יהיו תמונות למזכרת. מדובר בחבר'ה שמשרתים בקרבי. לא מגיע להם לפחות לקבל תמונה מטקס ההשבעה? קשה להבין מדוע צלם פרטי נכנס לרחבת הכותל וצילם. אין לצה"ל צלמים?
"לקחנו יום חופש ויצאנו כבר בצהריים לירושלים. זה היה אירוע מרגש שציפינו לו בקוצר רוח, ואז התבשרנו שאנו צריכים לשלם כדי לראות את הילד שלנו בטקס ההשבעה.
 
"ברור שלא ניתן היה להכניס את ההורים לרחבת הכותל במהלך הטקס וגם ברור שהחיילים היו חייבים לעמוד עם הפנים לכותל ולא אל ההורים, אבל מדוע ההורים צריכים לשלם? מה קורה עם משפחות שלא היה להן כסף מזומן? מי בחר את חברת הצילום הפרטית, ומי קבע את התעריף של 80 שקל עבור הצילומים?", הוסיפו בני משפחה של אחד מהחיילים. "ייתכן שגלגלו שם עשרות אלפי שקלים". 
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הנושא יתוחקר וייבדק".