ימים סוערים עוברים על לשכת עורכי הדין ועל העומד בראשה, עו"ד אפי נוה. אם לא די בהעמדתו לדין בעקבות פרשת הברחת הגבול, הבוקר פורסם בגלי צה"ל על שלושה חברי קואליציה בלשכה שמתכוונים לפרוש ממנה בעקבות ההתנהלות בה. עו"ד אילן בומבך, לשעבר יו"ר ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, התייחס בשיחה עם אילה חסון ב-103FM לנושא וקרא לנוה להתפטר.



יש עכשיו אירוע הכרעה בקרב חברי לשכת עורכי הדין שרוצים לפרוש. שמעת על הדברים האלה?
"שמעתי על המגמה הזאת ואני חושב שטוב שהם עושים זאת. מצד אחד יש את עניין הנאמנות וחברות אך גם עולה השאלה את מי אתה מייצג, את הציבור? את עורכי הדין? את הציבור ששוכר את שירותיהם של עורכי הדין? לא יעלה הדעת שראש לשכת עורכי הדין יהיה אדם שהוגש נגדו כתב אישום על קבלת דבר במרמה, שיבריח את הגבול. אלו דברים שלא מתאימים לעורך דין רגיל, קל וחומר לראש לשכת עורכי הדין שאמור לשמש דוגמה ומופת. עורך דין זה מקצוע בו אתה לא רק צריך להיות עורך דין מצוין אלא גם איש של ערכים".



זו אוכלוסייה מגוונת שיש בה מכל המינים והאיכויות. אנחנו כבר יודעים שבתוך הקהילה הזאת יש את אלו שמערבבים את הגבולות בין העבריינים לעולם המשפטי. להערכתך גם בשלב הזה, על פי מה שהציבור כבר יודע, אפי נוה צריך לעזוב את תפקידו?
"
אין לי ספק בכך. אני לא יכול להתייחס לפרשה החדשה שיש לגביה צו איסור פרסום אבל ממה שכבר פורסם אנחנו יודעים שזה כתב אישום לא פשוט".



הראשונה שהוא היה מחובר אליה הייתה שרת המשפטים. הם היו בעלי ברית.
"בהחלט. הוא אדם חזק ומקושר. כשאתה עולה מהר מאוד למעלה לפעמים מקבלים סחרחורת מהמעבר המהיר ושוכחים את הגבולות. שימי לב לראיון האחרון ששודר בתוכנית 'עובדה'. במקום להתנצל ולהקרין צניעות הוא טען ששי ניצן לא מקדם אותו ולכן הגיש נגדו כתב אישום. מה זה השטויות האלה. קח אחריות על עצמך. טעית ואף אחד לא רוצה להרוג אותך אך את התפקיד הזה לא תוכל להמשיך לבצע ועליך להחזיר את המפתחות. הבעיה של אפי היא שיש לו הרבה חברים וידידים אבל אין לו חבר נפש אחד שישכנע אותו לזוז הצידה וייתן לו עצה טובה".





בומבך התייחס גם לפרשה שמסעירה את עולם המשפט, עליה דיווחנו אתמול, ושיש צו איסור פרסום אודותיה. 



מה אתה יכול לומר על הפרשה החדשה?
"אנחנו כולנו לא יכולים לדבר על זה עוד. זו פרשה מחרידה ומדאיגה מאוד".



אם היא נכונה, מה היא תגרום לאמון הציבור?
"הוא יירד לקרקעית. אני מעריך שצו איסור הפרסום לא ישרוד חודש. זה משהו שבטח יוסר".



הצו מוצדק?
"אני לא מכיר את כל חומרי החקירה אבל כנראה שיש סיבה טובה למה להוציא צו איסור פרסום. כנראה שרוצים לחקור את זה בצורה הרמטית. בכל זאת מדובר במשהו מאוד עדין ורגיש".