כשמגישת הטלוויזיה צופית גרנט שתתה את השתן של עצמה בשידור, כהדגמה של שיטת טיפול אלטרנטיבית, בסוף שנות התשעים בתוכנית השערורייתית "מילקשייק", המדינה רעדה. בעידן שלפני האינטרנט הצליח הקטע לעורר סערה ושיח ציבורי חסר תקדים, ופרודיות בתוכניות מובילות כמו "רק בישראל". כעת, הקומיקאי והשחקן דביר בנדק נכנס לנעליה של גרנט והחליט לנסות את הנוזל הצהבהב.



בפרק של התוכנית "החיים על פי דביר", שישודר מחר בכאן 11 בשעה 22:00, יוצא בנדק לבדוק כיצד ניתן להילחם באחד מגורמי התמותה המרכזיים - לחץ דם. אחת מהשיטות האלטרנטיביות בהן הוא מתנסה היא "תרפיית שתן" אשר מאמינה כי דרך שתיית השתן ניתן להגיע לריפוי עצמי ולהפחתת גובה לחץ הדם.





במהלך הפרק נפגש בנדק מטפלת בשיטת  "תרפיית שתן" שמסבירה לו על השיטה אותה ועל הנוזל אותו היא מגדירה "כמו לימונדה". בקטע המדובר, המטפלת שותה את המשקה מול בנדק, ואחרי התמהמהות לא קצרה הוא מחליט לטעום את הנוזל, ומכריז "או.קיי. הטעם לא דומה לריח, חלש יותר. הוא מלוח ביותר, אבל זו כנראה התזונה שלי. זה לא רע, זה לא מפחיד".


יתר לחץ דם הפך לתופעה שכיחה בעולם המערבי גם בקרב ילדים ונוער. הסיבות העיקריות לכך הן תזונה עתירת שומנים ומלחים, חוסר פעילות גופנית ולחץ נפשי. דביר, שבדיקות לחץ הדם של שתי בנותיו, בנות 8 ו-3, נמצאו גבוליות מנסה להפחית את לחץ הדם שלהן באמצעות שינוי הרגלי תזונה, פעילות גופנית וטיפול בבעלי חיים.

ביוני 2014 עבר השחקן דביר בנדק ניתוח לקיצור קיבה והשיל 63 ק"ג ממשקלו. מאז הוא מנסה לשמור על אורח חיים בריא ויוצא עם ד"ר איתי גל לגלות מהם גורמי התמותה המרכזיים בעולם המערבי, וכיצד הוא יכול להילחם בהם.