בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב (שני) בשבעה ימים את מעצרו של בעל קבוצת כדורגל, ששמו נאסר בשלב זה לפרסום, שנעצר הבוקר יחד עם חמישה חשודים נוספים, בהם עורכי דין, רואי חשבון ואחרים, בחשד לביצוע עבירות מרמה והונאה בהיקפים הנאמדים במאות מיליוני שקלים, באמצעות שיווק של פרויקטים נדל"ניים שלא יצאו לפועל.

החקירה, שהחלה ביחידת יהלו"ם של רשות המסים, הגיעה לפתחה של היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה, ובמסגרתה עלה חשד לפיו החשוד, יחד עם מעורבים נוספים, הונה שורה ארוכה של קורבנות, כל זאת תוך שהם מייצגים מצג שווא של פרויקטים נדל"ניים באזור המרכז והדרום, בין היתר באשדוד ובקריית אונו. הפרויקטים בסופו של דבר לא יצאו אל הפועל ולא ברור אם בכלל הייתה כוונה להוציאם אל הפועל. 
יחד עם העצורים עוכבו עורך דין בכיר, וכן איש עסקים מוכר שבעבר נקשר לשמו להלוואות בריבית. בין העצורים גם עורך הדין דניאל אזוגי, שלפני כשנה ושלושה חודשים מטען חבלה שהוצמד לרכבו התפוצץ וגרם נזק כבד לרכב. אזוגי הורשע בעבר בעבירות הונאה והשופט קבע לגביו כי הוא הותיר רושם "עגום ביותר".

פרקליטו, עו"ד ירון לונדון ממשרד כהן-שטרסנוב-לונדון, טען שמרשו משתף פעולה עם החוקרים ובידיו הסבר לכל החשדות המיוחסים לו. פרקליט של בעל קבוצת הכדורגל, עו"ד תמיר סננס, טען בדיון: "מרשי שיתף פעולה בחקירה אבל עוד כה לא הטיחו בו שום חשד. יתכן שאם היו שואלים אותו יותר בחקירה הוא היה פותר להם את השאלות". 
איש העסקים, שמעצרו הוארך בשלושה ימים ושמו נאסר לפרסום, טען באמצעות עורך דינו ז'אק חן כי הוא קורבן בעלילה הזאת, שכן מדבריו הוא הלווה 25 מיליון שקלים לעורך דין שהוא חשוד באותה פרשה. כזכור, הבוקר נעצרו המעורבים שבמשטרה ושברשות המסים מייחסים להם מתן הלוואות בשוק האפור, עבירות של מרמה, הונאה וסחיטה באיומים. תחילתה של הפרשה כאמור בחקירה שהחלה ביחידת יהלו"ם של רשות המסים בליווי יחידת יא"ל של הרשות, והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ואשר הפכה לגלויה עם מעצרם ועיכובם של החשודים.

במסגרת החקירה כאמור התבסס החשד לפיו עשו החשודים שימוש בחברות ועסקים לגיטימיים כביכול כמסווה לפעילות עבריינית פלילית. בין היתר הם חשודים בשיווק פרויקטים נדל"ניים ומתן הלוואות שאותן גבו תוך כדי סחיטה ואיומים. עם הפשיטה על בתיהם והעסקים שברשות חלק מהם, בהם צ'יינג'ים, פרסמה הודעה לפיה: "נמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה חמורה, תוך הפעלת כוחות משימה ואמצעים מיוחדים על מנת לחשוף עבירות המסכנות את ביטחון הציבור ופוגעות בשלומו וכדי להביא את מבצעי העבירה לדין". החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז מרכז.

.