אני נשוי ואב לתינוק. במהלך ההריון רעייתי היקרה עברה תקופה קשה, וכעת היא מעוניינת לחזור לשגרה כמאפרת כלות. אני טוב מאוד בתחום השיווק והיא טובה באיפור. כדי לסייע לה פתחתי קבוצה בפייסבוק בשם "הכל על איפור", שבה חברות כבר יותר מ־10,000 נשים, בניסיון למתג את רעייתי כמישהי שהיא לא רק מאפרת בעצמה, אלא מנטורית. מה עוד אתה ממליץ לי לעשות כדי לסייע לאשתי לחזור לביזנס, ואיך אני יכול לגייס כ־12 כלות בכל חודש?

"כשאנחנו מדברים על שיווק, יש שתי אפשרויות. הראשונה עולה כסף ומערבת השתלטות על מילות חיפוש רלוונטיות. את זה כולם יודעים - אך לרובנו אין את הסכומים הנדרשים ולכן יש גם את החלק השני, שהוא שיווק כדרך חיים תוך פעולות אקטיביות ולא באמצעות פרסום פסיבי. אתה צריך שכל אישה שמתקרבת לתאריך חתונתה תכיר את אשתך כאפשרות, ועליך להקים רשימה של נשים רלוונטיות. לא מדובר בחיפוש רק של נשים שעומדות להתחתן בקרוב, אלא גם של נשים רווקות או בזוגיות שיום אחד ירצו להתחתן. תתחיל מכל נשות המשפחה והחברים, צרף אותן לקבוצה ותתפתח משם. אתה יכול גם להתמקד באמהות לנערות צעירות ורווקות, הן קהל צרכני לא רע. הדרך שלך נשמעת מצוין, אבל נשמע שאתה עשית את החלק הקשה של לתת ערך למותג של אשתך, אך מתקשה להפוך אותו להנעה לפעולה עסקית. מדוע בעצם אתה עושה עבורה הכל? איפה המקום שלה? בסופו של דבר, זו הקריירה שלה. אשתך צריכה לפרסם באופן קבוע טיפים על איפור וטיפוח שהיא יזמה או ראתה ברשת. היא גם צריכה לעקוב אחרי עמודים ולשתף את התוכן שלה. רק כך היא תבנה קהל עוקבים נאמן, שבסוף יוכל להיהפך גם לקהל לקוחות. על כל חמישה פוסטים שנותנים ערך ללקוחות, תעלה גם אתה פוסט אחד שיהיה שיווקי יותר ומכירתי".



אשתי ואני הצלחנו לחסוך קרוב ל־100 אלף שקלים. הכסף שוכב בבנק, ואנחנו מתלבטים איפה כדאי להשקיע אותו. מה דעתך?



“מכיוון שאתם לא יודעים מה לעשות, אתם מחליטים שלא להחליט. אתם לא עושים כלום, משאירים את הכסף בבנק ומפסידים בכל חודש כסף. עד שתחליט מה אתה רוצה לעשות, כדאי שתלך לרכוש איגרות חוב ממשלתיות. אני לא יועץ השקעות, אבל אני בעל ניסיון ויודע שאתה חייב לגרום לכסף הזה לעבוד בשבילך. 100 אלף שקלים זהו סכום ראשוני שאיתו אתה יכול לייצר תיק השקעות. מדובר בזמן לא רע לכך. הבורסה הייתה בתקופה לא טובה, ועכשיו כשהיא מתקדמת מעלה, זו תקופה נפלאה להיכנס לתחום. פנו ליועץ השקעות מומחה, תייצרו תיק השקעות סולידי ותתחילו לראות רווחים. אל תחשבו - תיתנו לכסף להתחיל לעבוד”.


אנחנו זוג צעיר שהתחתן לפני כשנה ומתלבט אם לרכוש דירה יד שנייה או להצטרף לתוכנית מחיר למשתכן. אנחנו רוצים שתהיה לנו דירה משל עצמנו ורוצים ביטחון כלכלי, אבל כרגע אנחנו סטודנטים, ולכן מרוויחים יחד משכורת של כ־5,000 שקלים בלבד. ההורים עוזרים לנו כלכלית בשכירות ובכל חודש משלמים עבורנו כ־2,200 שקלים, ואף שומרים לנו סכום כסף של כ־600 אלף שקלים עבור רכישת דירה עתידית. מה עלינו לעשות?



“לתפיסתי, את אומרת דברים סותרים. ביטחון כלכלי הוא תוצר של נכסים, וחוסר ביטחון כלכלי הוא תוצר של התחייבויות. נניח שהשתמשתם בכסף שההורים הקציבו לכם ורכשתם דירה ב־1.5 מיליון שקלים, שעלתה לכם לאחר שיפוץ כ־1.7 מיליון שקלים. כדי לרכוש דירה כזו, יהיה עליכם לקחת משכנתא של 1.1 מיליון שקלים, שהם כ־5,000 שקלים החזר חודשי עבורכם. לפי מה שאת מתארת, זו לא הסיטואציה ההגיונית והנכונה עבורכם כמי שרוצים ליצור ביטחון כלכלי. רכישה כזו תוביל אתכם להתרסקות. זו הדרך הטובה ביותר לייצר חיים של רדיפה אחרי הזנב של עצמך בדרך לשום מקום. הרעיון שלכם יגרום לכם לאבד את 600 אלף השקלים, שהיו הסיכוי שלכם לביטחון כלכלי, ואף תתווסף לכם עוד התחייבות כלכלית של כ־60 אלף שקלים בשנה, ואין כל היגיון בצעד שכזה".