1. המידע שזרם ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מדאיג. על פי המידע, בתמורה למיליוני דולרים גייס ארגון ה–BDS מספר רב של סוכנים בכירים שתפקידם לתקוף את הדמוקרטיה הישראלית ולהפיל את העומד בראשה. עם הסוכנים הבכירים נמנים שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, קציני משטרה בכירים בעבר ובהווה, פרקליטים, רמטכ"לים ואלופי צה"ל, ראשי המוסד והשב"כ, עורכי עיתונים, שדרים, שחקני קולנוע ותיאטרון.



נתניהו, הידוע כמנהיג ששומע את הקולות העולים מהעם המעריץ אותו, אמר למקורביו שבעקבות הקריאות הנשמעות בכל רחבי הארץ, "ביבי המלך, ביבי המלך", הוא החליט שהגיע הזמן לחדש את מלכות ישראל. ב–1 באפריל 2019 הודיעה לשכת ראש הממשלה לאמצעי התקשורת כי בשעה שמונה בערב יתייצב ראש הממשלה אל מול המצלמות והמיקרופונים וימסור הודעה דרמטית.



מדינה שלמה עצרה את נשימתה, הרחובות התרוקנו, מיליונים ישבו מול המסכים, חרושת השמועות חצתה את כל גבולות הדמיון הפרוע. אמרו שהוא יודיע שהתרחש נס רפואי ואשתו שרה נכנסה להריון, אמרו שהוא יודיע שיאיר נתניהו בנו היקר מתחתן עם אביבית בר זוהר, היו שהרחיקו לכת והפיצו את השמועה שנתניהו החליט להתפטר ולעזוב לארצות הברית, שם ישמש כסגנו של הנשיא דונלד טראמפ. המדינה נכנסה לטירוף.



בשעה שמונה הופיע ביבי על המסך לבוש בגדי מלכות ולראשו כתר משובץ, והכריז על ביטול הדמוקרטיה והפיכתה של מדינת ישראל לממלכה. "היום, יום שני, כ"ה באדר ב' תשע"ט, 1 באפריל 2019, אני - בנימין הראשון נתניהו - מכריז בזאת שלבקשת העם ובצו אלוקי שהגיע אלי, אהיה מלך ישראל. אשתי שרה מלכה ובני יאיר הנסיך יורש העצר". מאלפי בתים נשמעו קריאות צהלה, "יחי המלך, היידה המלכה". אנשים יצאו לרחובות בשירה ובריקודים, "ביבי מלך ישראל, חי–חי וקיים".



אז כן, 1 באפריל הוא יום שבו אפשר למתוח, להתלוצץ, להשתטות, לעבוד על אנשים. ההצגה שעשה ביבי לתושבי ישראל ב–1 באפריל 2019 הייתה מהממת, מדהימה, מעלפת. אין דברים כאלו, אוי–מיי–גוד. פעם נוספת הוא הצליח לעבוד על כולם והתגלגל מצחוק על כמה שהעם הזה מטומטם ואוכל כל לוקש שמאכילים אותו. בימים האחרונים ביבי והחבורה הסובבת אותו, בעזרתם של עיתונאי חצר ופודלים תקשורתיים, מאכילים את הציבור בפייק ניוז ומסיתים, כל זאת במטרה לנקות את המפה הפוליטית מ"אויבים פוטנציאליים".



2. לפני שבועיים העביר אלי המאייר והקריקטוריסט איציק סמוכה שתי עבודות שלו. אחת מהן של שרת המשפטים איילת "המבלבלת" שקד ושר החינוך נפתול "תעלול" בנט כמפלצת דו־ראשית המאיימת על הדמוקרטיה. הקריקטורה פורסמה במדור הזה בשבוע שעבר. הקריקטורה השנייה, שאותה אני מפרסם השבוע, היא של ביביוני קטוע יד ימין, עם פרוטזה מאיימת שבקצה שלה וו מפחיד מפלדה.



סמוכה (33), בוגר בצלאל שחולם להיות עורך גרפי ובינתיים מתפרנס כמוכר בחנות כלי מטבח, ניחן כנראה בחוש נבואי. שבוע אחרי שהעביר לי את הביביוני קטוע היד, הופיע נתניהו בסרטון שצולם בלשכתו שהוגדר כ"משל היד הקטועה". נתניהו סיפר על אירוע במדינה מזרח תיכונית, וסימן אותה על מפת חצי האי ערב. "שמעו קטע, אדם הולך ברחוב במדינה מזרח תיכונית מסוימת. כתף תפורה, פרוטזה מידלדלת. שואלים אותו: 'מה קרה?', הוא אומר, 'הורשעתי בערכאה ראשונה בגניבה'. ומה קרה אחר כך? 'זוכיתי בערעור'. מישהו יכול להחזיר לו את היד?". בקול דרמטי ובחיוך זחוח המשיך נתניהו ושאל: "מישהו יכול להחזיר לכם את הבחירות?", והנמשל, לפי ביבי: "לא מתחילים בשימוע לפני הבחירות אם לא מסיימים את השימוע עד הבחירות".



נתניהו מספר את "משל היד הקטועה". צילום: פייסבוק



נתניהו מבין שעניבת החנק מתהדקת סביב צווארו, והוא יעשה הכל כדי להעביר את רוע הגזירה. הוא מלהטט במילים ובתרגילים. אחרי שכיסח את המשטרה והפרקליטות, כעת הוא במלחמת חורמה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהיה מזכיר הממשלה שלו ושמונה על ידיו לתפקיד. לציבור מעריציו של ביבי ברור שכל מי שראש הממשלה הנערץ עליהם מתקיף הוא שמאלן והוא ממומן. ושמאלן ממומן הוא בוגד.



יומיים אחרי פרסום משל היד הכרותה הודיעה לשכת ראש הממשלה שהמלך ימסור הודעה מיוחדת לנתיניו בשעה שמונה בערב. בשעות שחלפו מהרגע שבו פורסם שביבי עומד למסור הודעה מיוחדת התגברה חרושת השמועות, עד שהרמטכ"ל החליט להעלות את רב־סרן שמועתי לדרגת תת־אלוף. לאחר שנתניהו סיים את הבלה בלה בלה שלו, הורד תת־אלוף שמועתי לדרגת תת־טוראי. לא הודעה דרמטית ולא בטיח. כלום. בזמן ההמתנה הדרמטית להודעה ה"דרמטית" נזכרתי בשיר ישן של נעמי שמר, ולו רק בגלל שתי שורות שמופיעות בו: "המדינה בהיפנוזה, בלי הרדמה, בלי נרקוזה". שם השיר "אקטואליה", והוא לקוח מתוך המופע "אלף שירים ושיר".



אקטואליה
יחזקאל בן בוזי 
יושב לו בג'קוזי 
ויורה בעוזי 
לכל הכיוונים 
ואשתו ציפורה 
יש לה פה כמו ג'ורה 
היא רוקדת הורה 
על הפנים 
אדרבא תרקודו 
העתיד ורוד הוא 
הבנים בהודו 
והבנות בסין 
איזו פנטזיה 
או–טו–טו משיח 
החזאי מבטיח 
שלג וחמסין 
לא יעלה על הדעת 
לא יעלה על הדעת 
המדינה משתגעת 
לי זה אוכל את הלב 
המדינה בהיפנוזה 
בלי הרדמה, בלי נרקוזה 
תנו איזה וליום או פרוזאק 
רע לי, אני מתעלף! 
טוטו, לוטו, פיס 
כל חסרי הבית 
ימחאו כפיים 
יקבלו מיליון 
היידה שנות אלפיים 
בוא נשתה לחיים 
ונשלח בינתיים 
עין לציון 
צופייה העין 
בוכייה העין 
ומחכה העין 
לעין השנייה 
הבה נקפצה 
צעירים לנצח 
ובלבנו פצע 
ומכה טרייה 
לא יעלה על הדעת... 
ארץ הפננה 
והג'ננה 
ארץ הבננה 
והדובדבנים 
תכף צום גדליה 
תקבלו מדליה 
זוהי אקטואליה 
היא על הפנים

3. "אחד השמאלנים הבוגדים" הטריים על פי תועמלני הליכוד הוא הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. מהרגע שהתברר שגנץ זוכה בסקרים במספר דו־ספרתי של מנדטים, החליטו אי־שם בחדרים האפלים לשפד אותו. עד כדי כך שהכותרת הראשית ב"ידיעות אחרונות" ביום ראשון זעקה: "בכירים בליכוד מכינים את תיק גנץ".



אפשר היה לחשוב שגנץ מכר את סודות האטום של ישראל לאיראן, שהוא נצפה וצולם בוורנה כשהוא מתהולל עם זונות ומשתמש בסמים, או שלאבא שלו יש מבשלת שיכר מזויף שגורמת למוות. מירי רגב בקולה הצווחני נתנה להבין שבגלל נאום הכלניות של גנץ נהרג הילד דניאל טרגרמן בן ה־4 בקיבוץ נחל עוז. השר יואב גלנט, שעבר מכולנו לליכוד, הצהיר במהלך שבתרבות שאלפי קצינים וחיילים ששירתו תחת גנץ יודעים למה הוא שותק. שר הטכנולוגיה והמדע, פרופסור למדעי השום דבר אופיר אקוניס נרתם גם הוא למשימת ההתלכלכות על גנץ, ובקול דרמטי הודיע לציבור ברשת ב' את ההודעה הבאה: "אני רואה איום על הדמוקרטיה באדם שהיה רמטכ"ל, ששתיקתו היא מדיניותו. לא יכול להיות שאדם שבא לחיים הפוליטיים מתבצר בשתיקתו. אם יש חומרים על תפקודו הצבאי, כדאי שייחשפו לפני הבחירות".



בוגד טרי. גנץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



השר מתקרב לפאנץ', המדינה במתח: מה הוא עומד לחשוף? ואקוניס ממשיך: "אני מבין משתיקתו שהוא שמאלני. תכף נשמע ממנו אם יתראיין, אם יאמר מילה, ואם הדברים שמפיצים כלפי רעייתו, שמשתתפת באירועים של מחסום ווטש הם דברי אמת או שמפיצים דיבה". דבריו של אקוניס נגד רויטל גנץ התבססו על פוסט שהעלה הראפר דה לה שמאטע יואב "הצל" אליאסי לפייסבוק. אם שר בממשלה מסתמך על הצל כדי ללכלך על הרמטכ"ל לשעבר ואשתו, זה אומר שכנראה השר מטורלל.



אותו הצל פרסם עלי דברי שטנה מלווים בסרטון, שבו סיפר למעריציו שהגעתי ליום זיכרון משותף ליהודים ולפלסטינים ועשיתי תנועות מגונות למפגינים מתומכי הצל. הייתה רק בעיה אחת בפרסום שלו: הדמות שהופיעה בסרטון שהוא פרסם לא הייתה אני. אני בכלל לא הייתי שם. בעקבות הפרסום ועד שהוא התנצל על הטעות ספגתי איומים ברצח, עשו את אמא שלי זונה בעזה ואת אבא שלי משתף פעולה עם הנאצים. זה הצל. ואם שר בישראל מנאץ את הרמטכ"ל לשעבר ואת אשתו על סמך אינפורמציה ממקור כל כך לא אמין, לא נותר אלא לומר לשר אופיר אקוניס: אתה פוליטיקאי קטן ולקקן גדול. הלוואי שכאות תודה על שירותך המסור למלך הוא יקדם אותך לתפקיד האחראי על השירותים בארמון.