יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר הבוקר (שלישי) בכאן ב' כי "יהיו חיבורים במרכז", וציין כי הוא "עובד על זה". הוא העריך כי המהלכים הללו לא יקרו בפברואר, והוסיף: "אני מדבר עם בני גנץ, כולם במרכז מדברים עם כולם".



"אני מבין את הצורך לדון בחיבורים,כי זה מעניין", אמר לפיד בפתח דבריו, והוסיף: "אני רוצה לחסוך לכם, אני לא מאמין שיקרו דברים לפני פברואר, כולם במרכז מדברים עם כולם. יש עתיד תוביל כל גוש מרכז משום שאנחנו היחידים שיכולים לתת פייט לליכוד. יהיו בחירות, והן תמיד מתנקזות בסוף לשני אנשים שיכולים לנצח. אתה יכול לראות שיש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה בכל הסקרים, ובסוף בחירות מנצחים עם מנדטים".

אתה חלוק על הדברים שגנץ אמר?

"אני הנחתי על שולחן הכנסת את חוק הלאום של בני בגין, שהוא בעיניי טוב בהרבה מזה שאושר ומכיל את זכויות הדרוזים. אני חושב שצריך לתקן את חוק הלאום על פי המתווה של בני בגין. אני מבין שכל מי שאומר מילה היום קוראים לו שמאלני, אבל לבני בגין קשה לקרוא שמאלני. נתניהו קורא לכל מי שלא מסכים איתו שמאלני, בעיניי זה לא קללה, אבל אני לא בשמאל. הדה-לגיטימציה של השמאל היא דבר מסוכן. לקרוא לכל מי שלא מסכים איתך אויב זה מסוכן".

גנץ. צילום: פלאש 90
גנץ. צילום: פלאש 90


על הביקורת בליכוד נגד גנץ, הוסיף: "חשבתי שזה חלק מהתרבות הפוליטית המכוערת שלנו. גם הם יודעים שהוא איש טוב. זה בדיוק הוכחה למה צריך לשנות את השיח הפוליטי בישראל. זה היה ברור שהם חיכו לרגע הראשון שהם יוכלו להוציא לפועל התקפה. אני וגנץ מדברים, אבל לא דיברנו אתמול אחרי האירוע. אם יש בינינו פערים אידיאולוגים? אם לא היו הוא היה כבר מתפקד ליש עתיד".

בהתייחס לאפשרות שבה מפלגתו תתאחד עם התנועה, אמר: "לא ארוץ עם אנשים שעמדתם שונה משלי. במשך הרבה שנים היה בישראל רק ימין ושמאל והיום רוב אזרחי ישראל נמצאים במרכז. הבחירות הן לא על ימין ושמאל, ואני לא מוכן גם שהן יהיו על חקירות רה"מ. הבחירות הן על זה שהממשלה הזו לקחה 10 מיליארד שקל וזרקה אותן על פוליטיקאים במקום לשים אותם על קיצור תורים בבתי החולים
"אתה לא יכול להגיד שאתה רוצה להיות רה"מ כדי להימלט מחקירות", המשיך לפיד. "אם אתה רוצה להיות רה"מ זה מפני שאתה מוכן לשבת ולעבוד קשה מהבוקר עד הערב כדי לטפל בבעיות של אנשים אמיתיים. אתה גם לא יכול לרוץ על בסיס פילוג ופיצול משום שהבייס שלך הוא הדבר היחיד שחשוב".