החללית הישראלית הראשונה "בראשית", של עמותת SpaceIL בשיתוף עם התעשייה האווירית, ביצעה היום (שלישי) צעד נוסף במסע הארוך לירח. היא נארזה היום במכולה ייעודית ותוטס בימים הקרובים במטוס מטען אל אתר השיגור בקייפ קנוורל, פלורידה, לקראת שיגורה לחלל. על פי אתר SPACEX, יצרנית הטיל שיישא את "בראשית", השיגור אמור לקרות ב-13 בפברואר. ב-SpaceIL סירבו להתייחס.



מאחר ומדובר במטען רגיש ביותר, נדרשו סדרת פעולות מורכבות על מנת "לארוז" אותה כראוי ולהגן עליה מפני תלאות הדרך - הן היבשתיים והן האוויריים.

ניסוי נחיתת החללית בירח. צילום: באדיבות התעשייה האווירית לישראל

לצורך תהליך האריזה, הוכנה מכולה ייחודית, שתאחסן את החללית ותוודא שתגיע בבטחה לאתר השיגור בארצות הברית. תהליך האריזה עצמו, שארך מספר שעות, כלל הנפה של החללית באמצעות מנוף אל תוך המכולה והתקנה של החללית בתוכה. 


 


בכך הסתיימו העבודות ההנדסיות במפעל החלל של התעשייה האווירית. בהתרגשות רבה, צפו בתהליך אריזת החללית ובסגירתה במכולה מר מוריס קאהן, נשיא עמותת SpaceIL, מנכ"ל העמותה עידו ענתבי, ממייסדיי  SpaceIL- כפיר דמרי, עפר דורון מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית ועוד. 



בחודש עשעבר נודע כי החללית תיקח עמה לירח סמלים לאומיים, היסטוריים ותרבותיים, כדוגמת מגילת העצמאות, שירים ישראלים, תפילת הדרך, אוסף ציורים של ילדי ישראל וחומרים נוספים שנאספו במהלך השנים האחרונות מהציבור הרחב, כל אלו הם רק חלק מהמידע העצום שמכילה ה"קפסולה".



באירוע שהתקיים במפעל חלל בתעשייה האווירית, הציגה עמותת SpaceIL את "קפסולת הזמן" שתישא עמה החללית הישראלית הראשונה לירח. מדובר במאגר מידע עצום שנשמר על גבי שלושה דיסקים מיוחדים, שניתן לפרוק החוצה מהחללית. החללית שרק בשבוע שעבר נחשף שמה - "בראשית", תישא את הקפסולה ובתוכה מאות קבצים דיגיטליים, החל מפרטים אודות העמותה, פרטים על פרויקט בניית החללית והצוות, סמלים לאומיים, מִטְעָן תרבותי וחומרים שנאספו מהציבור הרחב לאורך השנים לטובת שליחתו לירח עם החללית.



קפסולת הזמן עתידה להישאר על הירח גם לאחר הנחיתה והשלמת המשימה. מאחר והחללית אינה צפויה לחזור לכדור הארץ, המידע הטמון בה עתיד להישאר בירח לזמן בלתי מוגבל, וייתכן שיימצא ויחולץ על ידי הדורות הבאים. כזכור, החללית תשוגר על גבי טיל של חברת SpaceX מקייפ קנוורל, פלורידה שבארה"ב. היא תהווה מטען משני ותשוגר לחלל לצד לוויינים נוספים, על גבי טיל מסוג פלקון 9. מועד השיגור הסופי טרם פורסם.