פרסום הפרטים על מעצרו של עורך דין בכיר, בחשד שפעל למינוי שופטים בתמורה ליחסים מיניים, הכה את המערכת הפוליטית בהלם הבוקר (רביעי), כאשר במסגרת זו דרשו מספר חברי כנסת משרת המשפטים איילת שקד, שצפויה להעיד בפרשה, להתפטר. 



יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי "הוועדה למינוי שופטים פעלה תחת טרור והשחתה, בהנהגתה ההרסנית של שרת המשפטים שקד. הסביבה המסואבת והבריתות המקולקלות שיצרה הן הקרקע לפרשה המחרידה הנחשפת היום. השופטים החברים בוועדה, נאנסו לפעול באווירה מזוהמת ומאיימת, ופעלו בזהירות ובאחריות מול השרה וחבר מרעיה, אך כעת אין ברירה, ועליהם להשמיע אזעקת אמת רמה ולהציל את מערכת המשפט מפגיעה חמורה, שכן עננה כבדה תרחף למרבה הצער על כל מאות השופטים, גם מעל הראויים שבהם, שמונו בכהונתה של שקד".



יו"ר התנועה, ציפי לבני, שרת המשפטים לשעבר, התייחסה בריאיון בגלי צה"ל ואמרה: "שקד התעקשה למנוע נציגות של האופוזיציה למרות הנוהג שהיה קיים, למרות הצעת החוק, והתעקשה לשלוט במערכת הזאת. היא אפשרה מעשה מגונה במערכת המשפט. נעשו דילים כדי לקדם את ההשתלטות על בית המשפט העליון ולשים שם את האנשים שלה. התוצאה היא שברגע שמוסרים הבלמים, שאומרים שמערכת המשפט היא משהו שצריך להחליש אותו, והם לא משהו משמעותי, וכולנו מקלים ראש, אז זה מה שקורה". 

"אתה יכול לדעת בוועדה מי מתעקש על מי והאם זה הגיוני או לא. בתקופתי זה תמיד נציגים שנבחרו על ידי הלשכה, והדיון היה פתוח ברמת המקצועיות של השופט, אבל אם אתה שר משפטים שלא נמצא עכשיו באיזה אטרף למנות משפטים, ומוכן לעשות דיל, אתה פחות תלוי בהם".
"אנחנו במדינה קטנה, אנשים מכירים אחד את השני, השאלה מה אתה עושה עם היחסים האלה. קמנו לתוך הדבר הזה אבל ראינו את ההתמכרות של אפי נוה ושקד אחד לשני ב'תן וקח'. דברים יכולים לקרות לך, אתה לא יודע מה נעשה מאחורי הקלעים. אני לא יודעת אם היא ידעה, אבל אם את מגינה עליו גם במעשים אחרים, ועושה איתו את הדילים, תהיי זהירה יותר".



יו"ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, הצטרפה אף היא לביקורות: "ספרי לנו מי חברייך ונספר לכולם מי את, השרה שקד. כל הרפש ששקד הכניסה למערכת המשפט הישראלית צף למעלה ומעלה צחנה. בתהליך מינוי השופטים ששקד כל כך נפנה בו לא רק היה רק הרס בתי המשפט אלא גם ריקבון ושחיתות. הימין חדש, השחיתות ישנה".



חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "מהפרסומים עולה תמונה חמורה ביותר של פגיעה בקודש הקודשים, הליך בחירת השופטים. זה חלק מ'מהפיכת המינויים' ששרת המשפטים כה גאה בה. זה קורה כששקד הפכה את הוועדה לבחירת שופטים מועדה מקצועית לוועדה פוליטית ואינטרסנטית. הבריתות ששקד כרתה וההבטחה לרוב כמעט אוטומטי - לרב בניגוד לעמדת השופטים בועדה - אפשרו את המסחרה המושחתת הזאת".

ח"כ מיכל בירן (העבודה) הוסיפה: "איילת שקד כבר בחרה להגן על החשוד כשהתפרסמו נגדו חשדות אחרים. במקום להדיח אותו מהוועדה למינוי שופטים, נתנה לו הזדמנויות חוזרות ונשנות לחזור על טעויותיו. שרת משפטים שמשתפת פעולה עם מקורבים במקום לפעול למען הציבור - ממשיכה לפגוע באמון במערכת המשפט".

באופן דומה, גם ח״כ מוסי רז (מרצ) לא נותר אדיש לפרסומים, ומסר כי "גורמים מהימין מנצלים את הפרשה המשפטית לערער את אמון הציבור במערכת המשפטית. אני מחזק את ידיהן של רשויות אכיפת החוק בחקירת הנושא המורכב הזה. לצערי, גורמים בימין מנצלים את המצב המשפטי הרגיש כדי לערער, שוב, על אמינות מערכת המשפט ולהכין את הקמפיין הבא של רה״מ כנגד החקירות שלו. האמת היא שהדג מסריח מהראש והפעולות נעשו תחת משמרתו של ראש הממשלה ושל שרת המשפטים שקד וזה כשלעצמו אומר דרשני".
חה"כ קארין אלהרר, (לשעבר יו"ר הוועדה לביקורת המדינה), אמרה כי "מערכת המשפט היא האורים והתומים של המערכת הציבורית בישראל, שמה הטוב הוא בעצם יסוד לקיומה וכל פגיעה בו, עלולה להכתים את המערכת כולה. על אף צו איסור הפרסום שיוסר בקרוב, אנחנו מודעים לגודלה ועומקה של הפרשה שחוצה את ליבה של מערכת הצדק בישראל. במצב שכזה, על החשודים המעורבים להשעות עצמם מכל פעילות משפטית. היכל הצדק חייב להישאר נקי מכל חשדות וכל מי שעננה וכתם מרחפים מעל לראשו, מוטב וחובה שידיר עצמו ממנה".

חה"כ לאה פדידה (העבודה) קבעה: "איילת שקד חייבת להתפטר היום! שקד אספה סביבה אנשים עם רקע בעייתי, שעשו מעשה מגונה במערכת המשפט. 
סולם הערכים שלה כשרת משפטים וכאישה התגלה כמעוות והיא החזירה במעשיה את מעמד האישה 20 שנה אחורה. הדרכים בהן פעלה הביאו לקריסת אמון הציבור במערכת המשפט - דילים פוליטיים מקומם במרכזי המפלגות, לא במינוי שופטי ישראל".