שבוע למחאה המחתרתית של מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל כנגד העומסים. עד כה, המחאה שהתבטאה בעיקר בצילום ופרסום לא חוקי של תמונות בהן נראים מאושפזים על מיטות לאורך המסדרונות, ותיעוד של יום עבודתם ב"זמן אמת". הרופאים החליטו להסיר את הכפפות, ובנוסף לתמונות המטרידות והקשות, הם מציגים מדי בוקר ובזמן אמת את מספרי המאושפזים במחלקות הפנימיות, ביחס מטריד לתקן המיועד ואת ומספר הרופאים, בהם המנהלים עצמם, הקטנים בהרבה מהתקן.
אחרי שבתי החולים בצפון קיבלו את מרכז הבמה אתמול, הזרקור הועבר היום (רביעי) לאזור המרכז, רחוק מהפריפריה ובבוקר רגיל באמצע השבוע. והרי לכם תמונת המצב הייצוגית לכלל המחלקות הפנימיות בישראל: בבילינסון מאושפזים כעת במחלקה פנימית ג' 45 (בתקן של 38 מיטות), בהם ארבעה מונשמים (משמע נדרשים להשגחה צמודה), כשבמיון ממתינים עוד ארבעה חולים להתקבל במחלקה, וכל זאת בהשגחתם של שני רופאים מומחים, ארבעה מתמחים (ומתמחה נוסף ברוטציה בין מספר מחלקות) ושני סטאז'רים. 
גם בשיבא המצב עגום: בתקן של 36 מיטות מאושפזים בפנימית א' הבוקר 46, בהם שלושה מונשמים ושלושה שנתונים בבידוד, כולם בהשגחת שני רופאים מומחים (ומומחה נוסף שמחלק זמנו בין מספר מחלקות), ארבעה מתמחים (ועוד שניים ברוטציה גם הם) ושני סטאז'רים.  בפנימית ג', מאופזים 42 (בתקן של 38), תחת שלושה רופאים מומחים, ארבעה מתמחים ושני סטאז'רים; בפנימית ט' - 41 מאושפזים (בתקן 36), שלושה מהם מונשמים, בטיפול שני רופאים בכירים ושלושה מתמחים.

מחלקה פנימית בבית חולים. צילום: האיגוד לרפואה פנימית

בקפלן, מאושפזים בפנימית א' 45 חולים (בתקן 36), בהם שניים בבידוד וחמישה מונשמים, כולם בטיפול שני מומחים, שני מתמחים ושני רופאים ברוטציה. בוולפסון מאושפזים הבוקר בפנימית ה' 46 חולים (בתקן 38), בהם שלושה מונשמים, בטיפול ארבעה בכירים, מתמחה אחד ורופא בית אחד. באסף הרופא, כל שש המחלקות נמצאות בתפוסות של כ- 120%, כשהרופאים מדווחים על ריבוי מונשמים, חוסר אפשרות לשמור על בידודים, מיטות במסדרונות, מיעוט רופאים מומחים, מיעוט מתמחים ומיעוט סטז'רים, עם המתנות במיון להגעה למחלקות הפנימיות.
גם צפונה ודרומה המצב לא משתפר, כאשר ברמב"ם מאושפזים בפנימית ח' 40 חולים (בתקן של 36), בהם שבעה מונשמים, כששישה חולים נוספים ממתינים במיון להתקבל במחלקה. אבל אפשר להירגע כי כולם בטיפול שני רופאים מומחים וחמישה מתמחים (ועוד מתמחה שברוטציה בין מספר מחלקות). בהלל יפה, מאושפזים בפנימית ג' 48 חולים (בתקן 36), בהם חמישה מונשמים, תחת רופא מומחה אחד (לא, זו לא טעות שלנו) וארבעה מתמחים. בבית החולים "המשפחה הקדושה" בנצרת מאופשפזים 31 (בתקן 28), עם רופא מומחה אחד וארבעה מתמחים, ובבית החולים האנגלי בנצרת מאושפזים במחלקה הפנימית 33 (בתקן 28), עם רופא מומחה אחד, ארבעה מתמחים (ומתחה נוסף ברוטציה) ושני סטאז'רים.  
ולסיום גיחה לדרום: בברזילי מאושפזים הבוקר 48 (בתקן 40), וכולם ללא יוצא דופן בהשגחת רופא מומחה אחד וארבעה מתמחים. בסורוקה מאשפזים 40 בפנימית ג' (בתקן 38), עם שני רופאים מומחים, ארבעה מתמחים וארבעה סטאז'רים. לדברי המנהלים שדיווחו את המספרים המבעיתים, בחלק מבתי החולים המסדרונות כבר הפכו לחדרים מאולתרים עם 'מבנים קבועים' ווילונות מחוברים לתקרה, צינורות בקיר המסדרונות מחוברים לחמצן ופעמוני מצוקה על קירות המסדרונות. הם ציינו כי "במציאות הזו, בידודים הכרחיים הופכים כמעט לבלתי אפשריים".