הכירו את דימה תאיה, "אישה ישראלית מוסלמית" מקלנסווה, רק בת 26, חברת מפלגת הליכוד, ובוגרת לימודי השפה האנגלית באנגליה. בראיון אישי עם תאיה היא מספרת לנו כיצד משפחתה מגיבה למעורבותה בפוליטיקה, מה היא חושבת על נישואי תערובת, ומה הדבר הראשון שתעשה במידה ותבחר: "אפעל למען המגזר ונגד אלימות במשפחה". 


מי את?

"תמיד שמתי לי יעד של ניצחון והשקפת עולם אחרת. אמביציה ושאיפה להשאיר משהו בעולם ולתרום. מי שמת ולא עשה כלום כאילו לא  נברא. תמיד כיוונתי גבוה. אני אישה ישראלית מוסלמית, גדלתי בקלנסווה. עיר יפה שמגדלים בה תותים ופרחים. מגיל 14 הגעתי לאנגליה ונחשפתי לתרבות אחרת. זה גרם לאישיות שלי להשתנות ולקבל את האחר. כרגע אני גרה בכפר מנדא עקב נישואיי".

למה לבחור בי? 
"הגיע הזמן לקול שפוי ראוי אמיתי שיכול לתרום גם למגזר הערבי וגם למדינה. אני מאמינה שיש עוד אנשים ונשים כמוני שחושבים כמוני. פשוט המנהיגים עושים ריחוק והסתה בין החברה הערבית והחברה הישראלית. נאמתי לאחרונה במסגרת משלחת מול נשות עסקים בהוליווד והן בכו מהתרגשות, ואמרו שאני נותנת להן תקווה. נשים יום אחד יובילו את העולם. הגיע הזמן לאישה מנהיגה ממיעוט שתסחף את המגזר הערבי. אישה שרוצה פחות לדבר ויותר לעשות. להשאיר אפקט. אני אהיה הדלת של הדור הבא לניצחון והובלה והצלחה".
 
מה לא יודעים עלי?
"אני מאוד אוהבת את הים. אני מאמינה שכשהאדם לבד הוא יותר חזק ומשקיע בעצמו. מול הים המחשבות שלי מתחדשות". 
 
איך המשפחה שלך מגיבה למעורבות שלך בפוליטיקה?
"בעלי תומך בי. הוא שירת בצבא. יש לי במקום שאני גרה עכשיו הרבה תגובות חיוביות. הם מאוד גאים בי. יש שם הרבה אנשים שעושים למען המדינה. מהמשפחה הגרעינית התמיכה היא ככה ככה. למרות שגדלתי באווירה מאוד ליברלית. הבעיה שאיתרתי היא שהרשות המחוקקת לא נותנת את כל הפתרונות למגזר, וקולם נשמע ולא שלי".

"לא נעשה מספיק חיבור של המגזר הערבי לחברה הישראלית. ברחוב הערבי נמאס ורוצים משהו אחר. אני מאמינה שהערבים רוצים להשתייך ולהיות חלק מהמדינה. צריך להשתלב נכון. בבית שלי היה כבוד לאחר ודו קיום. אני תמיד הייתי שונה. אפילו רישיון נהיגה קיבלתי לפני הבנים - ראשונה. גדלתי עם אבא שלי ואכן ההורים שלי גאים בי היום".
 
דימה תאיה. צילום: פרטי


האם את בעד נישואי תערובת?
"זוהי החלטה אישית ואני מכבדת כל החלטה".

מה דעתך על שירות של ערבים בצה"ל? 
"אני בעד וגם בעד שירות לאומי ויש הרבה מאוד שעושים היום את זה במסירות".
 
אם תבחרי מה הדבר הראשון שתעשי?
"אפעל קודם כל למען המגזר, ובמקום הראשון לפעול נגד אלימות במשפחה. כאישה זה מאוד חשוב לי. ולשמור על תדמית ישראל בעולם". 

את לא חוששת מהימניות של מפלגת הליכוד, ומהיחס שלה למגזר הערבי?
"הליכוד היא מפלגה חזקה ליברלית וחברתית. להושיט יד למיעוטים ולחבר אותם זה חלק מהאג'נדה שלהם".

ומה עם המשפט המוכר של נתניהו - "הערבים נוהרים לקלפיות"?
"המשפטים ברגע בחירות הם לא מהותיים. לא צריך לשכוח את כל הדברים הטובים היפים ואת כל התמונה הגדולה. לצערי גם חברי כנסת ערביים משחזרים את המשפט הזה. צריך לשמור על דו שיח אמיתי. להסתכל על חצי הכוס המלאה".
 
קשה להאמין שאת רק בת 26.
"הניסיון שחוויתי עשה ממני את מה שאני היום".