האנדרטה לניצולי השואה המוצבת במתחם הר הבנים ברמת גן הושחתה בלילה שבין שלישי לרביעי, כשבועיים לפני יום השואה הבינלאומי, שיצוין ב־27 בינואר. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי לנוכח הפלת האנדרטה הגדולה והכבדה על השטח המרוצף, נראה שיותר מאדם אחד השתתף באירוע החמור. צוות חקירה מיוחד בפיקודו של קצין האח"מ של מרחב דן סנ"צ רונן שמרי הגיע לזירה ואסף ממצאים. "אנחנו רואים את האירוע בחומרה רבה", ציינו במשטרה.
 
"קמתי לבוקר שנפתח רע, עם חילול והשחתה של אנדרטת השואה העירונית, ימים ספורים לפני יום השואה הבינלאומי", אמר ראש העירייה כרמל שאמה־הכהן, שמיהר להגיע למקום. הוא הודיע שהוחלט להקצות תקציבים מידיים לשיקום הפסל, ולנוכח מצבה של האנדרטה - לחדש את כולה. נוסף על כך, הורה שאמה־הכהן לרשת לאלתר את כל מתחם הר הבנים במצלמות אבטחה בעלות מוערכת של כרבע מיליון שקל.
 
בהר הבנים ברמת גן פועל גם בית יד לבנים, ובמתחם מתקיימים מדי שנה הטקסים המרכזיים של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. האנדרטה שהושחתה נוצרה בידי ניצולת השואה רות שטייף־רוז'ר, שתרמה את הפסל לעיר בשנות ה־80 של המאה שעברה. הפסל הייחודי מציג דמות נשית התוקעת בשופר, כשלרגליה שברי אבנים ושש ארובות, לזכר ששת מיליון היהודים שנספו בשואה.

"להיכן הידרדרנו" 

ישראל נחום, תושב העיר ובן להורים ניצולי שואה, אמר: "מזעזע שגם בימים טרופים אלה, לקראת יום השואה הבינלאומי, משחיתים דווקא ברמת גן את האנדרטה לזכר הנספים בשואה. עד להיכן הידרדרנו. אני מקווה שהאחראים להשחתה ייתפסו, ומעבר לעונש שיקבלו גם ייצאו לסייע לניצולי שואה. שיבינו ממקור ראשון את הסבל שעבר עליהם".
 
אחותו של נחום, מרים סיטון, שנולדה באונייה הנרייטה סולד, שהביאה ניצולי שואה לארץ ישראל, אמרה: "אני מזועזעת מהמקרה ורואה את זה בחומרה רבה. לא האמנתי שכזה דבר יכול לקרות בישראל ובייחוד בעיר שלנו רמת גן". סיטון, המתגוררת בדיור מוגן ברמת אפעל, סיפרה שהאירוע הפך לשיחת היום בין הדיירים, שרבים מהם ניצולי שואה או דור שני לניצולים.