מפלגת הבית היהודי ספגה מכה קשה עם עזיבתם של ראשיה לשעבר, נפתלי בנט ואיילת שקד, לאחר ההכרזה על ההליכה לבחירות, והקמת "הימין החדש". בזמן שבסיעת האיחוד הלאומי, השותפה של הבית היהודי, כבר נערכו בחירות לרשימה ובראשה הועמד בצלאל סמוטריץ', שהקולות להצבתו במקום הראשון של הרשימה המאוחדת הולכים וגוברים, הרי שבבית היהודי עדיין מנסים להתאושש. ועידת מרכז המפלגה תיערך היום בניסיון להתחיל ולהתניע את הרכבת הרשימה והתחלת הקמפיין לקריאת הבחירות המתקרבות. 



בינתיים, אחד המתמודדים הבולטים על מקום ברשימה, דוידי בן ציון, ממלא מקום וסגן ראש המועצה אזורית שומרון, הפתיע בהתבטאות שעד לפני שנים הייתה בלתי נתפסת במפלגת הציונות הדתית, וגם לאחר הצלחתה יוצאת הדופן של איילת שקד בשנים האחרונות, עדיין נחשבת יוצאת דופן. בן ציון קורא לשים אישה כיו"ר המפלגה וכפנים שייצגו אותה בקמפיין הבחירות.


"נשים בציונות הדתית מובילות בכל תחומי העשייה, בחינוך, במשפט, בכלכלה ובתקשורת, הגיע הזמן שגם בשדה הפוליטי תעמוד אישה בראש המפלגה של הציונות הדתית", אמר בן ציון, "יש לנו נשים ראויות שיכולות להנהיג את תנועת הבית של הציונות הדתית, כדי להיות תנועה חברתית יותר ומחוברת לעם, עלינו לעשות את המעשה הנכון ולהעמיד בראשנו אישה,  לאחר שהתייעצתי עם רבנים בחירים ואישי ציבור, אני מאמין שאישה תביא רוח פוליטית רעננה ונקייה ותהיה הדבר הנכון למפלגה".