המערכה האחרונה: הם עלו על הבמה בזה אחר זה, שישה גברים במיטב שנותיהם, והתייצבו בשורה אחת אל מול סוללת הצלמים. כל אחד מהם כבר נשזף בעבר בהבזקי המצלמות, ובכל זאת ניכרה התרגשות על פניהם. שנים ארוכות של חוויות משותפות במקומות הקשים ביותר האפילו על כעסים ומשקעי עבר שהיו ביניהם, ויצרו איזו אחווה יוצאת דופן, שהצליחה להדביק יחד את כמויות האגו הנכבדות שהצטופפו על הבמה.
 
כשהשתרר שקט באולם, פסע המזוקן והמבוגר שבהם חצי צעד קדימה ואמר בקולו הצרוד: "על הבמה הזאת עומדות לפניכם יותר מ-300 שנים של ניסיון ביטחוני ומדיני, במצטבר. כל אחד מהניצבים כאן כבר הוכיח עשרות פעמים בחייו את המוכנות שלו להגן על המדינה בגופו. כל אחד מאיתנו ראה את חבריו נופלים לידו ומודע היטב למחיר ששולם כדי להבטיח את קיומו של העם הזה. אנחנו, שעמדנו מול כל איום חיצוני כדי להגן על הבית, מרגישים היום שהיסודות הפנימיים של הבית עומדים לקרוס, ולכן התכנסנו".
 
"אנחנו בשעת חירום", המשיך בקול שקט הצנחן המקריח שעמד לצדו. "ישראל לא צריכה היום אויבים חיצוניים - היא מפרקת את עצמה בעצמה. בכל המוסדות הממלכתיים שלנו נפלה שלהבת - בצבא, בבתי המשפט, בבית המחוקקים, בפרקליטות, במשטרה. השחיתות פשתה בקרבנו, והסיאוב לא פוסח על אף חלקה. בהתחלה אלה היו הרשויות המקומיות, אחר כך שרים, נשיא וראשי ממשלה. ועכשיו גם מערכת המשפט: לא שופט אחד או שניים שסרחו, אלא המערכת שממנה אותם".
 

"על רקע השחיתות הזאת ובנימוק של 'ביקורת לגיטימית' ניתנה רשות מפורשת להשתלח בכל: הרמטכ"ל, השב"כ, המשטרה, השופטים, אפילו הנשיא. שום מוסד אינו חסין מביקורת הרסנית. אפילו המונח 'פרה קדושה' נשחט כבר. ההשתלחות הזאת, יחד עם שיסוי חלקים בעם נגד חלקים אחרים, מרסקים את יסודות החברה שלנו. הלהבה הזאת מאיימת לאכל את האדנים האחרונים שעליהם ניצבת הדמוקרטיה הישראלית". 
 
"אם לא נחזור להיות מדינה אחת ועם אחד - לא יהיה יותר על מה להגן", פסע גם הטייס הצנום קדימה והטעים בקול הבריטון שלו. "מי שמכיר אותי יודע שלא חיפשתי קריירה פוליטית. אבל המדינה הזאת יקרה לי, ולכל העומדים כאן, יותר מכל קריירה אישית ולכן התגייסתי גם אני. אף על פי שחלק מחברי כאן כבר קפצו ושחו בביצה הפוליטית, אנחנו לא עומדים כאן כפוליטיקאים תאבי שררה, אלא כמי שמרגישים חובה לקום ולהגן שוב על הבית".
 
"כל אחד מאיתנו כבר הרגיש את כובד האחריות ואת הבדידות המזהרת ברגעי קבלת החלטות על חיים ומוות", הוסיף הצנחן הגבוה והגמלוני. "עומדים כאן ראש ממשלה לשעבר, שני שרי ביטחון לשעבר ובסך הכל שישה רמטכ"לים. כל אחד מהאנשים כאן כבר הוכיח שהוא כשיר להיות מנהיג. אבל התכנסנו יחד לא כדי להכריז על מנהיג חדש אלא כדי להציע מנהיגות אחרת, ששמה את ישראל תחילה, לפני כל עניין אישי".
 
"כידוע לכם, לא הייתה מפלגה שלא חיזרה אחרי בשנים האחרונות", אמר הגולנצ'יק המחוספס, שעד כה לא השמיע את קולו בציבור. "ואני אומר לכם בכנות שהעשייה הפוליטית לא מפתה אותי. אבל אני חייל, וכשחברי קראו לי לדגל - התייצבתי. צריך להיות עיוור כדי שלא לראות את תהליך השחיקה שעובר על הדמוקרטיה הישראלית. הוא לא ייחודי לנו - בעולם יש כבר שלל דוגמאות לדמוקרטיות שכילו את עצמן". 
 
"לא צריך ללכת לגרמניה של לפני 70 שנה. מספיק להסתכל על טורקיה, ונצואלה והונגריה. התסריט של דמוקרטיה שמתאדה לה לנגד עיניהם המשתאות של אזרחיה, ובמקומה עולה דיקטטורה שנישאת על כפיים של המון תמים, שלא מבין שהוא מנוצל - הוא כבר לא מתחום המדע הבדיוני אלא שייך לז'אנר של סרטים תיעודיים. כמי שנלחם 40 שנה בהגנה על מדינת ישראל - אני חייב לצאת להגנתה גם היום".
 
הצנחן תכול העיניים המשיך את דבריו: "הסתכלתי מי מאחורי ומי מצדדי והבנתי שהם דווקא כאן מולי - חבורת הרמטכ"לים לדורותיהם - היחידים שיש להם יכולת לזרוק את עצמם אל המערכה האחרונה, אבל החשובה ביותר שהם השתתפו בה אי פעם. מערכה שדורשת לא פחות אומץ, לא פחות תעוזה, לא פחות הקרבה, לא פחות אחריות ואולי הרבה יותר מכל אלה". 
 
"בתוך החבורה הזאת יש ניסיון אדיר של עשייה ביטחונית, של ניהול מערכות גדולות ומורכבות, של ציונות ושל טוהר מידות. פיצול יהפוך אותנו לאטומים בודדים וחסרי משמעות, אבל החיבור יכול ליצור שרשרת בעלת פוטנציאל גרעיני שרק הוא יכול עוד לשנות את כללי המשחק שהולכים ונרקמים למול עינינו.
"אתם יודעים היטב מה ניבאו לי הסקרים. אבל לא נכנסתי לפוליטיקה כדי לסדר לי ג'וב. לא חסרה לי הכנסה וגם לא כבוד. וזה נכון לגבי כולם כאן. בחרנו יחד להזיז הצדה את העניין האישי ולשים את מדינת ישראל במרכז. לא חשוב לנו מי יהיה מספר אחת ברשימה או מי מספר חמש. כדי לנטרל כל עניין אישי ואגו הסכמנו לערוך הגרלה, שתתקיים כאן מיד, בשידור חי, שתקבע את סדר הרשימה החדשה. ההגרלה הזאת תעיד יותר מכל שהמשימה היא העיקר ולא מבצעיה".
 
ראש הממשלה לשעבר סיכם: "אני יודע שיהיו אניני טעם שיצקצקו בלשונם ויקפצו שפתיים על אופיו הצבאי של הפאנל הזה. אולי אפילו יכנו אותנו דגנרלים. אבל אני גם יודע שאף אחד לא יוכל ללמד אותנו מהו ביטחון. ראש הממשלה בנימין נתניהו היה פקוד שלי. אני משוכנע שביטחון ישראל יקר ללבו והוא עושה את המיטב כדי לשמור עליו, אבל בדרך אנחנו מאבדים את כל מה שיקר לנו במדינה הזאת, והתוצאה תהיה שלבסוף נאבד גם את הביטחון. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם כתב אישום, שיורה על תקיפה בסוריה בזמן שהוא עולה על דוכן העדים לחקירה נגדית".
 
"כולנו כאן צמחנו באותו בית גידול של צה"ל, שאליו כולם מתגייסים שווים, בלי קשר לדעות ולאמונות אישיות. גם בינינו יש חילוקי דעות, אבל מעליהם יש רעות שנוצקה בדם, בשנים של לחימה עבור ערך גדול יותר מהאגו האישי, או מדעות של ימין ושמאל". 
 
"זה מה שאנחנו עושים עכשיו: בעידן שבו כל ערך מתערער וכל מוסד הופך רעוע, אנחנו פונים אליכם, אזרחי ישראל, ומציעים לחזור אל נקודת ההתחלה, אל מגילת העצמאות. היא היסוד לקיומנו כאן והתשתית שעליה אפשר לקיים חברה חופשית, צודקת, שוויונית, השוחרת שלום אך גם ערוכה להגן על עצמה. אני קורא לכל מי שישראל חשובה לו, יותר מכל מעמד או תפקיד, לחבור אלינו ולהחזיר איתנו יחד את מדינת ישראל".