צעיר בן 20 נעצר הלילה (שישי) בעיר גרינסבורו שבאוסטרליה בחשד שרצח את הצעירה הישראלית איה מסארווה לפני יומיים, כך מדווחת התקשורת האוסטרלית. בשלב זה המשטרה המקומית עדיין לא סיפקה פרטים נוספים על המעצר או על החשוד. כזכור, גופתה של מסארווה בת ה-23 מבאקה אל גרביה נמצאה במלבורן ביום רביעי האחרון, לאחר שהותקפה בזמן שקיימה שיחת וידאו עם אחותה הקטנה שנמצאת בישראל.



תיעוד מעצר החשוד:



מסארווה  שהתה במדינה בחצי השנה האחרונה, במסגרת לימודים באוניברסיטת לה-טרובה המקומית. על פי הפרסומים, האירוע התרחש בעת שחזרה הביתה לדירתה הסמוכה לקמפוס הראשי של האוניברסיטה, למרחק של כמה מאות מטרים ממרכז הקניות פולאריס, שבו נמצאה גופתה. המשטרה סבורה כי ייתכן שעקבו אחריה בעת שעלתה על קו 86 של הרכבת החשמלית, וירד באותה תחנה כמוה. עוד פורסם כי אביה צפוי להגיע למדינה כדי לקיים זיהוי רשמי של גופתה.



דודה רנה מסארווה סיפר לגרדיאן: "היא קיימה שיחת facetime עם אחותה הצעירה כאשר התקיפה התרחשה. הטלפון נפל לה מהידיים אך אחותה שמעה את הכל". מפקד המשטרה המקומית אנדרו סטמפר הוסיף כי "אחותה ניסתה ליצור עימה קשר לאחר שהמכשיר נפל, ומשלא הצליחה - פנתה למשטרה. השיחה האחרונה בין השתיים התקיימה בסביבות השעה 12:10 בלילה והפנייה למשטרה התרחשה באזור שבע בבוקר למחרת". לדברי סטמפר, לפני מותה היא היתה במועדון שבו מתקיימים מופעי סטנדאפ וחבריה ליוו אותה לתחנת הרכבת החשמלית. המשטרה המקומית פרסמה את צילומי האבטחה שמראים מה היא לבשה ברגעי האחרונים, וביקשה מהאזרחים שראו מה קרה לפנות אליהם. כמו כן, פורסמו תמונות בגדיו של התוקף.



"המשפחה שלה שאבלה על מותה צריכה לטוס לצד השני של העולם, בגלל נסיבות מחרידות מאוד, ואנחנו רוצים לתת להם תשובות", הוסיף הקצין הבכיר וסירב לציין האם היא הותקפה מינית: "מדובר ככל הנראה בתקיפה רנדומלית. אני לא רוצה להיכנס לפרטים מתוך כבוד למשפחתה, וכן מפני שזו רק תחילת החקירה. רק אצייין שזו היתה תקיפה נוראית של אישה צעירה שביקרה בעיר".