מקורות רוסים אמרו לעיתון "אל קודס אל ערבי" כי רוסיה הודיעה לישראל שלא תקבל יותר תקיפות על שדה התעופה הבינלאומי בדמשק שבסוריה. זאת, מאחר והיא מתכוונת לשקם את שדה התעופה מבחינה לוגיסטית וטכנית, וכי חברות רוסיות גדולות מנהלות משא ומתן עם הרשויות בסוריה בסוגיה זו.

על פי המקורות, מוסקבה הודיעה לישראל שלא תקבל תקיפות וטילים נוספים מצידה לעבר נמל התעופה, מאחר והתקיפות הללו ימנעו מחברות התעופה האזוריות שמעוניינות לשוב ולעבוד בסוריה לעשות זאת, ועשוי לגרום להן לכל הפחות לדחות את ההחלטה שלהן למועד מאוחר יתר.
ההודעה הרוסית הגיעה לאחר תקיפת הטילים האחרונה שפגעה באזור שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, כפי שהודה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר כי ישראל תקפה משלוחי נשק שהגיעו מאיראן. 

לפי המקורות, מוסקבה עוקבת מקרוב אחר הפניות של חברות תעופה במפרץ - איחוד האמירויות, עומאן ובחריין - לשוב ולנחות בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. מבחינת רוסיה, מדובר במהלך לוגיסטי חשוב מאוד הן פוליטית והן מדינית, בעיקר כדי להשיב את הפליטים הסורים לארצם, ולהבטיח נחיתה בטוחה של המטוסים האזרחיים בדמשק.
המקורות אמרו שהמתקפות הישראליות על אזור שדה התעופה הבינלאומי משפיעה רבות על ההחלטה של חברות התעופה האזרחיות, שהביעו דאגה או חשש מהתקיפות באזור. מדובר במכה נוספת שמנחיתה רוסיה על ישראל, לאחר שכבר העביר לידי הצבא הסורי את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300, שאמורה להערים קשיים על תקיפות חיל האוויר הישראלי בסוריה.