מקורות בחמאס אמרו היום לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד", היוצא בלונדון, כי הממשלה מנהלת מגעים עקיפים במטרה לקדם עסקה לשחרור השבויים, לפני הבחירות. עפ"י הדיווח, מטרת המהלך היא "לחזק את התדמית של ממשלת נתניהו". הגורמים אמרו לעיתון הלונדוני כי "גורמים באירופה ובקהיר החלו במגעים לאחרונה על מנת לקדם את סוגיית האסירים, ואנחנו יודעים היטב מה הסיבה לכך". בדבריהם הם למעשה רמזו לבחירות בארץ באפריל הקרוב. 
המקורות הדגישו כי חמאס והזרוע הצבאית שלו עומדים על התנאים המוקדמים לכל מגעים בסוגייה זו, כולל שחרורם של האסירים ששוחררו בעסקת שליט ב-2011, ונעצרו מחדש על ידי ישראל. המקורות הוסיפו עוד, כי ממשלת נתניהו מנסה לתמרן מדי פעם, כדי להשיג הישגים עממיים בישראל אך "הפעם נראה לנו שמדובר ברצון עז להשלים את העסקה לפני הבחירות, זאת בצל ההתנגדות החזקה לממשלת ישראל ברחוב הישראלי". המקורות הוסיפו עוד כי שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב ערך דיון בסוגייה זו עם חמאס, במהלך אחת הפגישות האחרונת שקיימו. 
בנובמבר האחרון דווח באתר "אל חליג' און" ליין כי "ישראל הסכימה להיענות לתנאי העיקרי של חמאס ולשחרר את כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש ביהודה ושומרון". על פי המקורות המצריים הבכירים שצוטטו, מדובר בהתפתחות מפתיעה וראויה לציון שהייתה במהלך המשא ומתן הבלתי ישיר שמתנהל בעסקת חילופי האסירים בין חמאס לישראל. המקורות הדגישו, כי המתווך הגרמני הציג התקדמות חשובה במסגרת המגעים שמתנהלים באזור במהלך השבועות האחרונים. בכיר ישראלי הגיב לדיווח והכחיש אותו.

עוד צוין, כי ישראל הודיעה למתווך הגרמני והמצרי כי היא מוכנה לתמוך ביישום העסקה ולהיענות בחיוב לתנאי העיקרי של חמאס והחליטה כצעד ראשוני להסכים על שחרורם של כל האסירים שנעצרו לאחר שחרורם במסגרת עסקת שליט. המקורות הדגישו, כי במהלך ביקור של המתווך הגרמני באזור לפני מספר שבועות, הוא אף נועד עם בכירים בהנהגת חמאס. 
במהלך הביקור, ישראל הודיעה כי היא מסכימה לתנאים של חמאס ותשתדל לבצע עסקת חילופי אסירים כמה שיותר מהר. המקורות המצריים הוסיפו עוד כי "במידה וישראל תעמוד במחויבותה זה יהיה צעד חשוב מאוד בעניין סוגיית החיילים והאזרחים השבויים בעזה". עוד הודיעו, כי משלחת ישראלית בכירה צפויה להגיע לקהיר בימים הקרובים על מנת לדון עם בעסקה ובשמות אסירים פלסטינים שיש לישראל התנגדות לשחרורם.