מאות בני אדם הגיעו היום (שבת) לעצרת להעלאת נשמתה של איה מסארווה ביישוב באקה אל-גראבייה. מסארווה, כזכור, נאנסה ונרצחה באופן מזעזע ביום רביעי האחרון סמוך למלבורן שבאוסטרליה, והמשטרה האוסטרלית כבר תפסה את החשוד במעשה, אולם טרם העבירה את גופתה לידי גורמים ישראלים.



בהפגנה, גינו התושבים בחריפות את הרצח וציינו לשבח את הישגיה של המנוחה, שבלטה מאוד בלימודיה ועזרה לכולם. חבריה לתיכון "אל-אהליה", שם למדה במגמת תקשורת, ערכו מחווה מיוחדת עבורה כשהגיעו להפגנה בתלבושת האחידה של בית הספר.


גם אחיותיה של איה השתתפו בהפגנה, ודרשו ממשרד החוץ לסייע בהחזרת הגופה לארץ, על מנת שיוכלו להביא אותה לקבורה. המפגינים הניפו שלטים בערבית, אנגלית ועברית, וציינו את העצרת גם נגד אלימות בכלל ונגד נשים בפרט. 


דורשים להשיב את גופתה של איה מסארווה לארץ. באקה אל-גרבייה, היום

 
"כולנו מחכים לה", נכתב באחד השלטים, לציון ההמתנה להעברת גופת הנרצחת, בדרישה שממשלת ישראל תסייע בהחזרתה לארץ, דבר שעדיין לא קרה למרות שהרצח בוצע לפני שלושה ימים. ממשרד החוץ נמסר כי "גופת הצעירה איה מסארווה נמצאת עדיין בחזקת המשטרה האוסטרלית. פועלים לשחרור הגופה והעברתה לישראל בהקדם".

אחיו של הנער הבדואי שמת מדליפת גז התעורר ושאל: "מה שלום אחי"

במקביל לכך, במשפחתו של ואיל אבו ג'ודה, שמת מדליפת גז ביום שישי, קראו למשטרה לשחרר את גופתו."יצאנו ביחד לרעות את צאן המשפחה, ובשלב מסוים הבנים ביקשו לחזור הביתה כדי להתקלח ולצאת לתפילת יום השישי. בשל קוצר הזמן הם נכנסו למקלחת ביחד, וככל הנראה דלף גז מדוד החימום והם התעלפו", סיפר בקול שבור האב אחמד, והוסיף "אני מתחנן שימסרו לנו את הגופה כדי להביא אותה לקבורה". אחיו של ואיל, תאמר שנפגע גם הוא בדליפת הגז התעורר ושאל "מה שלום אחי", לפני שהורדם כדי להמשיך בטיפול. במשפחה לא סיפרו לו כי אחיו הלך לעולמו.