בית הדין של הליכוד ידון היום בעתירה של גלעד שרון, הדורש לאפשר לו להתמודד בפריימריז של המפלגה, אף שחסרים לו 100 ימים כדי להיות רשאי להתמודד. שרון מבקש להתמודד כמועמד על משבצת מחוז הנגב ברשימת הליכוד לכנסת ה־21. אולם בליכוד מתנגדים לאפשר לו להתמודד, בטענה שלא צבר את זמן ההמתנה הדרוש כחבר מפלגה על מנת שיוכל להגיש את מועמדותו.


בליכוד מסרו בשבוע שעבר כי “ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר סיכם בעבר עם יו”ר המזכירות ישראל כץ שבמשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורי פז”ם. זאת על מנת לאפשר לפעילי התנועה שחברים בה שנים ארוכות סיכוי הוגן יותר להתמודדות”.

בעתירה שהגיש שרון נגד ראש הממשלה ויו”ר תנועת הליכוד נתניהו, נגד מזכירות הליכוד והעומד בראשה כץ ונגד יו”ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט מנחם נאמן, הם מתבקשים להורות למזכירות הליכוד לקצר בשלושה וחצי חודשים את תקופתה ההמתנה של שרון, על מנת לאפשר לו להציג את מועמדותו בפריימריז.


שרון כותב בעתירתו כי התפקד לליכוד ב־17 במאי 2016 וכי מאז הוא משלם את דמי החבר כסדרם. לטענתו, אלמלא הוקדמו הבחירות, הוא היה ממלא את תקופת שלוש השנים במועד. לדבריו, כל מי שפנה בעבר בבקשות מסוג זה ל”קיצור פז”ם”, נענה בחיוב, ובכלל זה זאב אלקין, אבי דיכטר וצחי הנגבי.

בתוך כך, ל"מעריב" נודע כי ביום חמישי, יו״ר ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד העביר לכץ רשימה של שישה שביקשו פטור מתקופת ההמתנה, בהם, בנוסף לשרון, גם השר יואב גלנט. רשימת המועמדים הסופית לפריימריז של הליכוד תפורסם ביום רביעי בצהריים.