בצל פירוק המחנה הציוני, וברקע הדיווחים לפיהם היועמ"ש צפוי להגיש כתב אישום בגין שוחד נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך החודש הבא, התייחסו הבוקר (ראשון) יו"ר העבודה, אבי גבאי, ויו"ר התנועה, ציפי לבני, לאיחוד אפשרי בגוש המרכז-שמאל. 



"אנחנו רוצים לעשות מהפך, לכן הקמנו את התנועה", אמרה לבני בפתח דבריה. "אני מאמינה בחיבורים שיוצרים מהפך, ולכן חיבור רק בין שתי מפלגות לא עושה את זה. המחנה הציוני היה אמור להיות בסיס לעוד חיבורים, ולכן עכשיו נדרשים ליותר מבן אדם בשביל ליצור חיבור משמעותי. הסיפור הזה הוא לא פרסונלי, כל מה שמייצר מהפך - אני אפעל למענו כי זו המטרה עכשיו. אני אומר שאין לי בעיה להיות מספר 5, ואני זו עם הניסיון הרב ביותר מבין המועמדים. ועדיין, אחרי כל זה אני שמה את האגו שלי בצד, והסדר צריך להיות כזה שמייצר את אמון הציבור מחדש". 


לדבריה, "אם מתיישבים בחדר כמה אנשים שמבינים שזה מה שצריך לעשות, וכל אחד מאתנו יודע למי יש תמיכה ציבורית גדולה יותר ומי יכול לעשות את זה.. אני רק מדמיינת את מסיבת העיתונאים שבה אנחנו עומדים על במה ומדברים על דרך משותפת ושמים את הכל בצד. באותו רגע, מאחר ואני רואה את השלטים בעד האיחוד, הבחירות יכולות להיות האיחוד נגד הליכוד, שתי רשימות באזור ה-30 מנדטים, ואז כל המשחק משתנה".
 

גבאי. צילום: דוברות עיריית באר שבע
גבאי. צילום: דוברות עיריית באר שבע

כשנשאלה האם היא מקיימת שיחות עם גורמים אחרים בנושא, אמרה: "הדברים האלה תמיד מתבשלים על אש קטנה עד שהם קורים. לצערי, המצב הוא לא שאני יושבת עם הפתרון בכיסי ומחכה לעיתוי. אני פועלת לשנות את המצב ואת הדרך שמדינת ישראל מובלת אליהם. אני מקווה שנוכל לחבור ולעשות מהפך. מדובר על הקרב על חיינו במדינה הזו".
אבי גבאי: "אין לי ספק שיהיו חיבורים"
יו"ר העבודה, אבי גבאי, התייחס, כאמור, אף הוא לנושא. "חיבורים? אין לי ספק שזה מה שיקרה", אמר גבאי, שהוסיף: "צריך קודם לדבר על מה הדרך ואחר כך איך עושים את החיבורים. כל אלו ששומעים את נתניהו ותוקפים אותו לא יכולים אחרי זה לומר שהם ישבו בממשלה בראשותו". 
כשנשאל האם הוא מוכן לוותר על הנהגת האיחוד האפשרי, אמר: "אני נכנסתי לפוליטיקה מעניין אישי שלי. החלטתי, אחרי שהצלחתי בחיים, לעשות למשפחה, חברים ולעם ישראל בכלל. וכשאני מסתכל על מה שאני רואה סביבי.. אצלי זה עניין אישי. אני עושה את זה בשביל באמת לעשות שינוי גדול. בשנה וחצי האחרונות אין שבוע שלא עולה השאלה מי יחליף את אבי גבאי. אני לא מתקרבן, אני חזק יותר מכל הדברים האלה. קודם כל, צריך לדבר על הדרך. בהחלטה על הדרך יש צומת מאוד ברורה - יש ימינה ושמאלה שאם הולכים לשינוי או לאותו דבר. זאת התפיסה שלי". 
לדבריו, "זה מסוג השאלות שלא עונים עליהם כי אני באתי להוביל שינוי במדינה. אני אוותר על מספר 1 בשביל מה? כדי שיילכו לשבת בממשלת נתניהו? החיבורים הם בסדר גמור ואני בעדם, אבל הם לא מעבירים קולות מימין לשמאל". 
למה התכוונת כשאמרת שלקראת הבחירות יהיו הפתעות וחיבורים?
"אני לא אתייחס לשמות, כי כשאתה עושה משהו אתה לא מדבר עליו. כולם מדברים עם כולם וגם אני מדבר עם כולם. תראה, סיכומים קורים ממש לפני המועד של הגשת הרשימות. לכן, אתה יכול להיות בטוח שהשבוע לא יקרה כלום בעולם הפוליטי".
את דבריו חתם באומרו כי "מפלגת העבודה היא מפלגה עם 60 אלף חברים. זו מפלגה עם העמדות הנכונות של הציבור הישראלי, כזאת שעוסקת בביטחון ובפתרון המדיני של שתי מדינות לשני עמים. עם כל הכבוד לכל מי שהקים מפלגה לפני שנתיים ולפני שלוש".