עו"ד אורי קורב, מי שהיה בעברו מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות והתובע במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אמר הבוקר (ראשון) ב-103FM כי הראיון שהעניק היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לערוץ 12 קרה בעיתוי "אומלל", וכי הוא יפגע ביכולת קבלת ההחלטות שלו בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון לתוכניתה של אילה חסון אמר קורב כי החלטת מנדלבליט להתראיין "תשחק לידיו" של ראש הממשלה.  

"היועץ המשפטי עומד בפני סדרת ההחלטות החשובות ביותר בחייו בתחום המקצועי", אמר הבכיר לשעבר בפרקליטות. "אי אפשר להפריז בחשיבות של ההחלטות וגם בדרך הקבלה שלהן. להערכתי היועץ עתיד להצטער על הריאיון שנתן. אני חושב שהעיתוי של הריאיון נראה אומלל ויפגע גם ביכולת שלו לקבל החלטות. כך זה נראה לי אך ימים יגידו".
כשנשאל מדוע מנדלבליט הסכים לראיון, השיב: "היועץ והמערכת עומדים כל הזמן מול חזית תקשורתית. יכול להיות שהם מקבלים פרגון, חזית יכולה להיות גם שקטה ומפרגנת. החזית התקשורתית היא לא רק מה אומרת התקשורת אלא מה אומרים אנשים בתקשורת. היועץ ומשרד המשפטים מתנהלים בתוך הדבר הזה ועובדים המון במצב Off the record, לא מעט עיתונאים מוזמנים ללשכת היועץ ומדברים איתו".


קורב אמר כי הסכמת היועמ"ש לראיון "תשחק לידיו" של ראש הממשלה. "אין מקום לטעות, לא מדובר במפגש אקראי בין אשת תקשורת ליועץ שמשוחח עמה על הדרך. הייתה כאן החלטה שלדעתי עוד תשחק חזק מאוד לידיים של ראש הממשלה. מעבר לשאלת הנחיצות של ראיון כזה והעובדה שהוא קרה רק בכלי תקשורת אחד, נשאלת גם שאלת העיתוי. היועץ נמצא שבועות בודדים לפני קבלת החלטה לכאורה בתיקים שנמשכים כבר שלוש שנים. אני לא בטוח אם זה היה העיתוי המוצלח ביותר לראיון גם אם קרה 'על הדרך'. אני בטוח שנתניהו לא יפספס את ההזדמנות להתייחס לזה".
התובע לשעבר במשפט אולמרט התייחס גם להצהרת נתניהו בה ביקש עימות מול עדי המדינה. "כשחשוד מבקש עימות צריכה להיות סיבה טובה לסרב לכך", אמר. "התפקיד של המערכת הוא לחפש את האמת. מעבר לעובדה שבתיק היו עימותים רבים בין עדי המדינה והעובדה ששרה נתניהו התבקשה לערוך עימות, קיימת עובדה נוספת שהמערכת תצטרך לתת עליה את הדעת בעתיד. עוד לא שמענו מהמערכת מדוע היא לא עשתה עימות ולכן נתניהו טוען בצדק לאפליה".

בנימין נתניהו. צילום מסך
בנימין נתניהו. צילום מסך


"גם בתיקו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הוצע עימות מול אורי מסר", הוסיף. "המערכת הציעה עימות כי חשבה שניתן לבצע דבר שכזה למרות פערי המעמדות. זה מתקיים בתיקים רבים. השאלה מדוע מסרבים לבקשת ראש הממשלה לערוך עימות היא אכן שאלה ראויה. מי שמחליט בסופו של דבר בנושא הוא בית המשפט".
"כמו כולם גם לי יש ביקורת על המערכת ואני אומר את מה שאני רוצה לומר", סיכם מנהל המחלקה הפלילית לשעבר בפרקליטות. "יכול להיות שיש סיבה לסירוב קיום העימות ויכול להיות שהראיון הזה דווקא היה מוצלח".