יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, חשף הבוקר (ראשון) את הקמפיין החדש של מפלגתו לקראת הבחירות הקרובות, וניצל את האירוע על מנת לתקוף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלדבריו, "כשל בכל נושא ביטחוני, צריך מנהיג שלא מתקפל". בהשקת הקמפיין לא נכח אף אחד מהח"כים המכהנים של ישראל ביתנו.



שאלת מעריב לליברמן. צילום: יניר קוזין

"בסוף החודש מדינת ישראל אמורה לקזז כמיליארד שקל מהרשות למשפחות השהידים", אמר ליברמן בפתח דבריו. "מה שאני מזהה שבמקום להתכונן לקיזוז, המלל עושה שמיניות באוויר כדי למרוח את זה. אין שם ניסיון לבצע את זה".

"כשנתניהו מציג את עצמו כמר ביטחון צריך להבין שהוא כשל בכל נושא ביטחוני, כשהגדול מכולם הוא הכניעה לחמאס. אין בושה גדולה מזו. צריך מנהיג שלא מתבלבל ולא מתקפל. אני מזכיר את ההצבעה על ההתנתקות בכנסת, מנהיג שמתקפל ומתבלבל. כנראה לא מצא במקום הנכון".

הוא הוסיף כי "שואלים אותי מה המצע הכלכלי שלנו וגם פה אני מבקש לא להתבלבל. הספורט הלאומי הוא לקחת קרדיט. אחד החוקים של ישראל ביתנו תמך במימון חימום לקשישים, חוק שהוגש על ידי יוליה מילנובסקי".

בהתייחס לגיוס לחרדים, אמר: "הבעיה היא שנתניהו נכנע לחרדים. ליברמן לא ייכנע לחרדים. אני בעד היהדות אבל נגד כפייה דתית. הצלחנו פעם אחר פעם בכל מיני ניסיונות לשנות סטטוס קוו. נביא חוק להשוות לימוד תורה לשירות בצה"ל - כולם תמכו כולל נתניהו ובנט, ורק אנחנו מנענו את זה עם משבר קואליציוני. אנחנו המפלגה היחידה שמדברים עליה, זה ימין במעשים, כל השאר זה ימין בדיבורים".

ואולם, למרות הביקורת אמר השר לשעבר כי מפלגתו תשב רק בממשלת ימין: "הצטרפתי לממשלת שרון כשהכריז 'דין נצרים כדין תל אביב'. כשהיו שינויים והלך להתנתקות - עזבתי. אני לא רואה שום אופציה שבני גנץ או יאיר לפיד ירכיבו ממשלה. בכל מקרה אנחנו נהיה שותפים לממשלת ימין".