מפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ טענה היום (שני) כי סרטון שהועלה אתמול, ובו התפארו בחיסולו של רמטכ"ל חמאס אחמד ג'עברי בשנת 2012 - הוסר מהעמוד הרשמי של המפלגה, אך לא מזה של גנץ עצמו. אלא שהסרטון כלל לא הוסר, אלא נוספה לו אזהרת צפייה בשל היותו "אלים", לפי הגדרות תנאי השימוש של הרשת החברתית. 
ייתכן כי יריביו וכן גולשים רבים התלוננו ודיווחו על התוכן, במטרה לגרום להסרתו עקב הפרת תנאי השימוש של הרשת החברתית, שכן התוכן מוסר במהרה כאשר ישנם דיווחים רבים עליו. במפלגה פנו לרשת החברתית, מפני שמדובר חומרים שכבר נחשפו בעבר - על ידי דובר צה"ל וכן על ידי אמצעי התקשורת השונים, ואכן כעבור כשעה הסרטון שנעלם מהעמוד חזר, כשאזהרת צפייה מופיעה עליו.

צילום מסך של הפוסט מעורר הסערה




הסרטון שהוסר זמנית: 

מחוסן לישראל נמסר: "מדובר באירוע שחשוב שכל אזרח בישראל יצפה בו". גורמים במטה גנץ מסרו בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "מדובר בויזואליה ששודרה בערוצי הטלוויזיה המסחריים וברשתות בעבר, שחשוב שהציבור יכיר". הם ציינו כי פנו לפייסבוק בבקשה לבטל את החסימה.
 
מפייסבוק נמסר: "הטענות אינן נכונות. הסרטון מעולם לא הוסר מהרשת. מכיוון שבסרטון יש תוכן אלים הוספנו לטובת הגולשים שקופית עם אזהרת צפייה"
 
כזכור, אתמול פרסמה המפלגה סדרת סרטונים שהועלתה לחשבון היוטיוב המפלגתי וכן לעמודים ברשתות החברתיות. בסרטונים, מציג עצמו הרמטכ"ל לשעבר כביטחוניסט שחיסל מחבלים רבים מצד אחד וככזה שחותר להסדר מדיני מצד שני. באחד הסרטונים מתגאה גנץ בחיסול ראש הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי בתחילת מבצע "עמוד ענן" ב-2012 ובחיסול יותר מ-1,300 מחבלים במבצע "צוק איתן" ב-2014.