לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". הפעם - הכירו את גיל ביילין.
גיל ביילין - מתמודד בפריימריז במפלגת העבודה
שמי גיל ביילין ואני בן 46, נשוי לזיו ואבא לשתי בנות (14 ו-10). גדלתי בבית מאוד פוליטי. מילדותי התלוויתי לאבי, יוסי, במפגשיו עם המנהיגים הגדולים של האומה ובהם רבין ופרס. חונכתי על ערכי מפלגת העבודה, בה אני מתמודד היום על מקום ברשימה הארצית שלה לכנסת. התחלתי את דרכי הפוליטית בגיל צעיר מאוד, ועשיתי את המסלול הפוליטי כילד, כנער וכסטודנט. הייתי יו"ר נוער העבודה, פעיל במשמרת הצעירה וממובילי אגודת הסטודנטים באוניברסיטה. 
גיל ביילין, עבודה

כמו לדור שלם, רצח רבין שמט את הקרקע גם מתחת לרגליי, והחלטתי לממש את ערכיי בעולם התקשורת, כעורך בחדשות 10 ובקשת. לפני שנתיים הסתכלתי סביבי וראיתי מה קורה במדינה. איבוד של ערכים, קריסת נורמות, חוקים אנטי-דמוקרטים ושיח אלים שמובילים מנהיגים שרואים לבחירות ולא לדורות. 
בנוסף, הגיעו לידיעתי נתוני תאונות הדרכים. כל יום מישהו לא חוזר הביתה. כל שנה נהרגים כ-120 צעירים מגיל 0 עד 25. משפחות שלמות נהרסות כתוצאה מהאסון. שירתתי בצבא כחוקר תאונות דרכים. החלטתי לגייס את הידע והניסיון שלי לנסות להציל חיים. בשנתיים האחרונות בניתי תכנית למהפכה להצלת חיים שאבצע כשאהיה בכנסת.   
למה לבחור בי?
הצביעו לי, כי צריך דור חדש ורענן, עם ערכים ודרך. הצביעו לי, כי כשאהיה בכנסת, יהיה בטוח יותר לנו ולילדים.