פרשת רצח תאיר ראדה: אתמול דווח ב"חדשות 13" כי המכון לרפואה משפטית והפרקליטות מודים בטעות בקטלוג אחת הראיות שנמצאו בזירת הרצח. על פי הדיווח, מדובר בטיפת דם של תאיר, שנמצאה בתא השירותים הסמוך לזה שבו בוצע הרצח, שקוטלגה בצורה שגויה ולא הובאה לבית המשפט. ירום הלוי, עורך דינו של רומן זדורוב, התייחס היום (שני) ב-103FM להתפתחות החדשה בפרשה וקרא לקיום משפט חוזר וזיכוי של מרשו.



"כיניתי את הראיה החדשה 'חגורת נפץ', מכיוון שהיא מתפוצצת לשלושה כיוונים משמעותיים שמשמעותם זיכוי. ראשית, אם נמצא דם בתא מספר 3 זה ברור שהשחזור של רומן מופרך, שהרי הוא קופץ מעל הדלת של תא מספר 2. הוא לא יודע שהוא אמור לעבור לתא מספר 3, כי הוא לא רצח, ולכן השחזור שלו מופרך. הוא מתעלם מקיומו של תא מספר 3". 
סנגורו של זדורוב המשיך ואמר כי "יש דרמה גדולה שמצדיקה קיום משפט חוזר וזיכוי של רומן. אמרתי את זה בעבר, ואני לא חוזר בי לגבי השערה, כל עוד לא יוכח אחרת. נמתין לבדיקה של השערה שנמצאה ונשלחה לבדיקה בחו"ל".

"א"ח, כשהגיע למשטרה ומסר גרסה ראשונה, כבר סיפר את הגרסה של א"ק על הרצח של תאיר, וכלל בתיאורו את הפרט לפיו מיד לאחר שתאיר מתה היא עברה, הרוצחת א"ק, לתא הסמוך". 
האם ייתכן שטיפת הדם הגיעה לשם במהלך החיפושים?
"הספין הזה של הפרקליטות הוא פתטי וגובל בשחיתות מצד המשטרה. תבינו, הראיות של כל עדי הזירה, 15 במספר - כולם נחקרו ומסרו עדויות - ואמרו שאף אחד מהם לא נכנס לתא. היוצאים מן הכלל הם הפרמדיק ונהג האמבולנס והם סיפרו שמעולם לא עלו מלמטה למעלה ולהפך. הגופה, הם אומרים, התגלתה על ידי שניים שהתקשרו מיד לאב הבית, שעסק בחיפושים בחצר בית הספר. שוטר הגיע למקום תוך זמן מרגע הקריאה והעיד שהדלת הייתה פתוחה כבר, ושהוא סגר את הזירה מיד. אם הדלת הייתה פתוחה לרווחה אחרי דקה, ואף אחד אומר שהוא לא טיפס על הדלת - מה יש לטפס כשהדלת פתוחה לרווחה? זה פברוק, זה רמאות. אני אומר לכם - זו רשלנות איומה ושחיתות איומה של המשטרה ושל שתי פרקליטות במחוז. בית המשפט המחוזי המשיך את הרשלנות וגם העליון, שהמשיך את ליקוי המאורות".

כזכור, אתמול דווח ב"חדשות 13" כי המכון לרפואה משפטית והפרקליטות מודים בטעות בקטלוג טיפת דם של תאיר, שנמצאה בתא השירותים הסמוך לזה שבו בוצע הרצח,  ולא הובאה לבית המשפט. הטעות נחשפה לראשונה בתוכנית "עובדה".



על פי הדיווח, טיפת הדם התגלתה על מתקן נייר טואלט בתא מספר 3 ואילו הרצח בוצע בתא מספר 2 הסמוך. שני המתקנים קוטלגו כממצאים מתא מספר 2 אך כאמור, לא נבדקו ולא הובאו לבית המשפט. כעת הפרקליטות מודה שמדובר בטעות ומאשרת שטיפת הדם שייכת לתאיר. "מבדיקתנו עולה כי ישנה טעות במסקנה 8 בחוות הדעת שנכתבה במכון, שכן תיאור מוצג 35 כאילו מדובר ב'נייר טואלט מהתא השני' הוא טעות.... אנו סבורים כי האפשרות שדם המנוחה נמצא על גבי מתקן נייר טואלט בתא 3 היא מסתברת ומתיישבת עם ניירות העבודה של המעבדות".



הפרקליטות מסרה בתגובה כי "העברת דם מזירת הרצח אל מחוצה לה אינה נדירה, וכי העובדה שדמה של תאיר נמצא גם בתא השלישי לא מעידה בוודאות שהרוצח נכנס גם לתא הזה". 



לפני שבוע וחצי דווח בכאן 11 כי השערה שנמצאה בזירה והיתה שייכת ל"אח או למישהו בעל מטען גנטי דומה, נשלחה לבדיקה במעבדה באוסטריה, והיא נעשית במימון המדינה. על פי הפרסום, המומחה שיבדוק אותה הוא בעל שם עולמי, והוא אמור להכריע מה הסיכוי שהשערה שייכת לא"ח או כמו הבדיקה שהציגה הפרקליטות לפיה היא שייכת לעשרות אלפי אנשים שונים. בשבועות האלה החלו להיבדק עשרות שערות שנמצאו בזירה ונבדקות מחדש.



עורך הדין דניאל חקלאי שמייצג את א"ק מסר בתגובה: "קראתי בעבר לערוך בדיקות משלימות של הראיות המדעיות שנמצאו בזירת הפשע, ככל שלא בוצעו בדיקות כאלה בעבר. נמתין כמובן לתוצאות הבדיקות המדעיות הללו. א"ק שבה ומבהירה שאין כל קשר בינה לבין הרצח הנורא של תאיר ראדה ז"ל".



כזכור, לפני כשלושה חודשים התרחשה התפתחות דרמטית בתיק רצח ראדה, כאשר עורכי דינו של זדורוב הודיעו כי נמצא דנ"א המתאים לפרופיל המשפחתי של א"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק, מי שנטען לגביה כי סיפרה למספר בני אדם על כך שביצעה את הרצח. הבדיקה מגיעה ברקע בקשתו של עורך דינו של רומן זדורוב, ירום הלוי, לשלוח לבדיקה 50 שערות נוספות שנמצאו על גופה של ראדה בזירת הרצח.