האם אחד האתרים ההיסטוריים והקדושים ביותר עבור העם היהודי בסכנת השמדה? לטענת כמה חוקרים מקראיים, הפסגה שבה אירע מעמד הר סיני, שם קיבל משה רבנו את עשרת הדיברות, עומדת להיהרס לטובת בניית מגה־עיר שתיקרא נאום. 

על פי הדיווחים, הנסיך הסעודי, מוחמד בן סלמאן, מעוניין להקים באזור הגבול הצפוני־מזרחי של ערב הסעודית עם ירדן את העיר החדשה, בעלות של כ־500 מיליארד דולר. העיר החדשה, לטענת החוקרים, תשתרע על שטח הגדול פי 33 מהעיר ניו יורק. על מנת לבנות אותה, כך דווח, מתכוונים הסעודים להרוס את פסגת ג'בל אל־לוז (הר שקדים), המתנוסס לגובה של יותר מ־2,500 מ'.

בתוכנית דוקומנטרית חדשה, הנקראת "למצוא את ההרים של משה: הר סיני האמיתי בערב הסעודית", נטען כי ככל הנראה ג'בל אל־לוז הוא המקום שאליו הביא משה רבנו את עם ישראל לאחר הבריחה ממצרים. החוקר ומגיש התוכנית, ריאן מאורו, טוען כי הראיות שמצא שתומכות בטענה כי נמצא האתר הקדוש חוזרות כ־600 שנה אחורה יותר מהתיאוריות של חוקרים אחרים, שטוענים כי מעמד הר סיני האמיתי אירע במקומות אחרים, למשל במצרים עצמה.

אחת הראיות, לדבריו של מאורו, היא העובדה כי פסגת ההר מושחרת, "עדות לדברים שנכתבו במקרא, שלפיהם אלוהים ירד בעצמו על ההר בתור אש". עוד מסביר מאורו כי התושבים המקומיים מתייחסים להר בתור ג'בל מוסא – הר משה: "אם התוכנית של הסעודים לבנות את העיר נאום באזור הזה תצא לפועל, הרי שהם ישמידו ראיות היסטוריות וארכיאולוגיות חשובות מאין כמותן", מדגיש מאורו בדבריו.