במהלך יוצא דופן נבחר נציג ישראלי לתפקיד סגן יו"ר הוועדה המפקחת על עבודתם של ארגוני זכויות אדם באו"ם. מדובר בוועדה החברים בה 19 מדינות וישראל נבחרה לייצג את מדינות המערב. בנוסף מדובר בתבוסה לאיראן שניסתה להיבחר לוועדה, אך נכשלה במשימתה זאת. את ישראל ייצג בוועדה נדב יסוד, מהמשלחת הישראלית לאו"ם.





במקביל משרד החוץ בלם ניסיון פלסטיני להצטרף כמדינה משקיפה לוועידה לפירוק נשק (CD). בוועידה, העוסקת בפירוק ובקרת נשק ומקום מושבה בג'נבה, חברות 65 מדינות. אמש עם פתיחת שנת העבודה של הועידה, המציינת ארבעים שנה להיווסדה, אושרה הצטרפותן של 33 מדינות במעמד 'מדינות משקיפות', כאשר הבקשה הפלסטינית הייתה היחידה שנדחתה. בעוד שהפלסטינים זכו לתמיכה מצד מדינות כגון וונצואלה, טורקיה, קוריאה הצפונית ואיראן, נבלם המהלך בעקבות מאמץ משולב של מטה המשרד בירושלים, יחד עם השגרירויות ברחבי העולם, נציגות ישראל לוועידת ה-CD ובשיתוף פעולה הדוק עם ארה"ב.

ממשרד החוץ נמסר כי "מדובר בעוד ניסיון פלסטיני לעשות פוליטיזציה בגופי או"ם מקצועיים ומוסדות בינ"ל". יצוין כי זו היא הפעם השנייה שהפלסטינים מבקשים להצטרף לוועידה, כאשר בשנה שעברה פעולה מאומצת של משרד החוץ, בשיתוף פעולה עם ארה"ב, הצליחה לטרפד את המהלך, דבר אשר אילץ את הפלסטינים למשוך את בקשתם.