על רקע הסקרים המנבאים לליכוד ניצחון בבחירות הקרובות יתמודדו בפריימריז של המפלגה, שיתקיימו ב-5 בפברואר, לא פחות מ-154 מועמדים מתוכם 73 מועמדים ברשימה הארצית ו-81 מועמדים במחוזות. אתמול פרסמה ועדת הבחירות של הליכוד את רשימת המועמדים והיום (שלישי) ישמעו בפניה ערעורים על מועמדים שהרשמתם לא הותרה, בהם גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל, המבקש להתמודד בפריימריז במחוז הנגב. בליכוד מעריכים כי בקשתו תדחה לאחר שיו"ר התנועה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא קיצר את תקופת האכשרה שלו.



עוד ישמע היום ערעור של חבר מרכז המבקש לפסול את מועמדותם של שני נציגים של הליכודניקים החדשים, ניר הירשמן והדר ויסמן שמחוני, המבקשים להתמודד ברשימה הארצית. השניים הודיעו כי אם יפסלו יגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. מחר תפורסם הרשימה הסופית שתכלול גם את השר יואב גלנט.



את מועמדי הליכוד המתמודדים במחוזות השונים יבחרו חברי המרכז. מחוז מישור החוף מחזיק בשיא מתמודדים - 14. במחוז ירושלים 12 מועמדים ובמחוז דן 11 מתמודדים.



בין המתמודדים במחוז תל אביב, שלו שמור המקום 30 ברשימת הליכוד לכנסת ה-21, נמצא גם דוד שרן, שהיה ראש לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשר מונה לאחר עזיבת הלשכה למזכיר קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון). שרן נמצא כיום בחופשה ללא תשלום מחברת קצא"א. באוקטובר האחרון העבירה המשטרה את מסקנות החקירה בתיק הצוללות וספינות חיל-הים והן כללו חוות דעת שלפיה יש להעמיד אותו לדין לאחר נתגבשה לכאורה תשתית ראייתית נגדו לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מע"מ בפרשת הצוללות.