נשיא המדינה ראובן ריבלין, התייחס היום (שני) בכנס מצטייני ביטחון הפנים שהתקיים בבית הנשיא, למה שהוא מכנה שחיקת הכבוד לשלטון החוק. "נדמה לי לצערי, שהכבוד לשלטון החוק הולך ונשחק עם השנים", אמר הנשיא. "החוק נתפס כמלאכותי, מכביד, מגביל ומרגיז. אבל יש כאן טעות חמורה בהבנת חשיבותו של החוק. החוק הוא המוסד החברתי והלאומי שלנו. החוק הוא ההסכמה המשותפת של כל חלקי החברה לחיות ביחד. זו הדרך של חברה להפוך את התוהו ובוהו שמרכיב אותה לסיפור הצלחה. אתם אנשי מערך ביטחון הפנים, מהווים מרכיב יסודי בהגנה על שלטון החוק, עלינו, על כולנו, וההצדעה לכם על שלל תפקידיכם המגוונים, מאחדת אותנו כאומה".



ריבלין התייחס גם לתקרית בה נהרג יהודה ביאדגה, ואמר כי "המשרד לביטחון פנים הוא חלק מהרשויות האמונות על אכיפת שלטון החוק. אכיפת החוק איננה תפקיד נעים. משמעה לפעמים להפעיל כוח כנגד אזרחי המדינה, לא נגד אויב זר. פעמים רבות מדובר בסיטואציות בלתי אפשריות. זו משימה מורכבת ועדינה עליה אתם מופקדים, מתוך אמונה מלאה בכך שתבצעו אותה על הצד הטוב ביותר". 


השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אמר בכנס כי "בעולם כולו נושאים עיניים לתחום ביטחון הפנים בישראל. רבים מבקשים ללמוד מהניסיון הרב שלנו בהתמודדות עם אתגרים קשים, כאלו שגם מדינות אחרות נדרשות אליהן יותר ויותר. סיפורי ההצטיינות המרהיבים שלכם מלמדים על עוצמת הגופים אותם אתם מייצגים ועל השינוי וההתפתחות של תחום ביטחון הפנים בעת הזו."
 
מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר כי "למצוינות פנים רבות וביטויים שונים, אך אין חולק כי עשייתם של המצטיינים היא הערובה לקיומה המתוקן של החברה, היא המפתח לאיכות החיים במדינה, עליה נסמך הביטחון האישי של האזרחים. לכל אחד מהמצטיינים סיפור הצטיינות משלו, אבל הרוח המשותפת לכולם היא רוח של מסירות, מקצועיות ואחריות, המהווה השראה לאינסוף משימות שונות ומגוונות. מדובר בחבורה חדוּרת שליחות, שיודעת שעל כתפיה מונחים: גורל של אנשים רבים, דמותה וערכיה של החברה והמדינה".