המחאה של האסירים הביטחוניים בכלא עופר נמשכת והיום פורסם כי החזירו את ארוחת הלילה מאמש וכן את אורחת הבוקר, זאת לאחר אתמול התרחשו הפרות סדר והתפרעויות. משב"ס נמסר כי "שביתת רעב מהווה הפרת משמעת ועלולה לגרור צעדים משמעתיים כנגד השובתים". האסירים עצמם פרסמו הודעה בה נכתב כי "אנו דורשים מכל האמצעים וכלי התקשורת החופשית לפרסם את המקרה שלנו ולעדכן מה קורה איתנו ולחשוף שהכובש מפר את החירויות שלנו ואת החוק בהתמודדות איתנו". 

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן אמר בתגובה כי "הפעילות התקיפה של שב"ס כנגד הברחת טלפונים ניידים ואמצעים אסורים וכנגד הפרות סדר של המחבלים בבתי הכלא רק תימשך ותתעצם! לא נירתע מאיומים והצהרות של המחבלים ושב״ס יידע להתמודד עם כל תרחיש. הכרזות המחבלים היוצאות מבתי הכלא לא יעמדו במבחן המציאות. כפי שהכנענו את השביתה הקודמת שהסתיימה ללא שום הישג למחבלים, כך נכניע את השביתה הנוכחית באם תפתח, ללא חשש וללא שום ויתור.שום איום או לחץ מצד המחבלים לא יסיט אותי מהחלטתי לפעול לשינוי תנאי הכליאה של המחבלים והורדתם למינימום הנדרש. שב"ס ימשיך ויפעל במלוא העוצמה לדיכוי ההתפרעויות, למניעת הכוונת טרור ולהשבת הסדר בבתי הכלא בכל הכלים שיש ברשותו".

כאמור, אסירים הציתו אתמול שריפה בתא בבית הסוהר "עופר", והפרו את הסדר במספר אגפים, זאת יממה לאחר שנערך חיפוש בבית הסוהר על ידי היחידות המיוחדות של שב"ס, במהלכו אותרו שני טלפונים ניידים על גופו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי בכלא. שלושה אסירים נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי. בסופו של דבר השריפה כובתה על ידי הסוהרים והיחידות המיוחדות של שב״ס הוקפצו לטיפול באירוע.



כמו כן, במהלך החיפוש שבוצע אתמול בכלא נתפסו אמצעי לחימה שונים, מכשירי טלפון סלולריים, כרטיסי סים וחומר כתוב. האסירים המעורבים בהחבאת הציוד האסור להחזקה נענשו. לאחר שבגופו של אסיר המשתייך לארגון הג'יהאד האסלאמי נמצאו שני מכשירי טלפון זעירים, המשיכו הסוהרים בחיפושים ומצאו עוד כחמישה טלפונים מוסלקים בתא שלו, כאשר בהמשך אותרו בסך הכל כ-20 מכשירים. 

כ-300 אסירים לקחו בעקבות כך חלק בהתפרעויות שהתרחשו בשלושה אגפים. במהלך המהומות נאלצו הסוהרים להשתמש בגז מדמיע על מנת לפזר אותם ולהשליט סדר. בשב"ס חוקרים את העברת הטלפונים לתאו של הבכיר בג'יהאד, ובודקים אפשרות של סיכול פיגוע באמצעות התפיסה.