מדד החדשנות של בלומברג לשנת 2019 התפרסם היום (שלישי) בפעם השביעית והוא טומן בחובו הפתעה לגבי הכלכלה הישראלית. על פי המדד, כלכלת ישראל קפצה חמישה במקומות בדירוג לעומת השנה שעברה, וכן עקפה את סינגפור (במקום השישי) וארצות הברית (מקום שמיני). במקום הראשון נמצאים הדרום קוריאנים, ששמרו על מקומם בצמרת הרשימה, כאשר הגרמנים נמצאים במקום השני. ההפרש בין התוצאות של שתי המדינות קטן מאוד ועומד על כ-0.08.
ארצות הברית התקדמה למקום השמיני ברשימה, שנה לאחר שנדחקה מחוץ לעשירייה הפותחת, בעקבות בעיות בחינוך. זו היתה הפעם הראשונה שהדבר קרה. במקום השלישי נמצאת פינלנד ובהפרש קטן מאוד נמצאת אחריה פינלנד. את העשירייה הראשונה סוגרות יפן וצרפת, הנמצאות במקומות התשיעי והעשירי בהתאמה.
המדד מנתח עשרות קריטריונים באמצעות שבעה מדדים, כולל הוצאות על מחקר ופיתוח, יכולת ייצור וריכוז של חברות הייטק ציבוריות. הדירוג של השנה מגיע בעוד האליטות הכלכליות העולמיות מתאספות בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שווייץ, היכן שהן ידונו בעתיד הגלובליזציה, תפקיד המדינה, ובאופן שבו חדשנות יכולה להניע מדינות קדימה.

את הרשימה סוגרות צ'ילה, מקסיקו וויאטנם, שנמצאות במקומות 58 עד 60 בהתאמה. הדירוג לשנת 2019 החל 200 כלכלות, כאשר כל אחת דורגה בסולם של 0-100, בהתבסס על שבע קטגוריות. המדד מכיל את 60 הראשונות, כאשר בסך הכל דורגו 95 בסך הכל. כמחצית מהמדינות שנבדקו תחילה לא נכללו במדד, שכן מדינות שלא היה עבורן מידע זמין בשש קטגוריות לפחות לא דורגו.