"ידענו לרקוד" הוא הסינגל השני מתוך האלבום החדש של מוניקה סקס והוא הומאז' לשנות ה-80. הראשון, "זה זמן", נכתב אף הוא ברוח התקופה ואוצר בחובו השפעות מרעננות של Fאנק. זהו גם הכיוון המוזיקלי של האלבום. לי אישית, אין זיכרון של אנשים שרקדו בבית אסיה ללא חלק עליון והריקוד היחיד שאני זוכרת הוא הסלואו הקשוח ששלט במסיבות הכיתה עם מרחק הביטחון כמו בשיעור התעמלות.



אבל אין ספק שישראל בשנות ה-80 הייתה באופן כללי מקום נאיבי ושמח. את המאסטר פיס המשעשע ביים מפיק המוזיקלי וחבר הלהקה, שחר אבן צור




הקליפ מנחית אותנו בצורה מדויקת בתוך הלך הרוח של התקופה שהייתה על הגבול הדק שבין סוף עידן התמימות של שנות ה-70 לבשורת העידן החדש המתוחכם כביכול שהביאו איתם שנות ה-80.

את הווייב הזה ועוד תוכלו לקבל בהופעה הקרובה של המוניקות ב-15.2 בבארבי בתל אביב, בה הם יבצעו להיטים מוכרים וגם חומרים מן האלבום החדש.

***

אלבום עודד שכטר - kiss the sun

עודד שכטר משיק אלבום בכורה שיוצא בפברואר אשר כולל שמונה שירים בסגנון פולק ואינדי פופ עם שילובים של אלקטרוני, גיטרות ופסנתר. עד כה יצאו מתוכו שלושה סינגלים:"morning grace" ,"shine" ו-"take me". שכטר מנגן באלבום על פסנתר וגיטרה אקוסטית ושחר אליסוף הפיק מוזיקלית. המוזיקה באלבום מתכתבת היטב עם השירה באנגלית' מה שמקנה לו אווירה ייחודית בנוף המקומי. קטעי הפסנתר של שכטר עצמו מורכבים ומובילים אותנו בתוך הנרטיב הסיפורי אל תוך סערות ומחוצה להן/ האלבום עוסק בניגודיות - הרצון להיות במערכת יחסים המתנגש עם הרצון להיות חופשי.

אני מזהה השפעה של בק באלבום?
"אני שומע בק אבל אני לא חושב שהוא ההשפעה המרכזית. יותר נכון לומר שאני מושפע מהגל האלטרנטיבי של אינדי פופ ואינדי פולק שזו תופעה שהוא חלק ממנה. ברמת הכתיבה אני יכול לציין כהשפעה את ניק קייב. מבחינה מוזיקלית לאונרד כהן ובון איבר שהיא להקת אינדי פולק מאוד משמעותית היום. וגם מרדיוהד אבל זה בנאלי להגיד את זה". 



למה?
"כולם מושפעים מרדיוהד, דודו טסה מושפע מרדיוהד".

אתה שר באנגלית.
"זה התחיל כשהתחלתי לכתוב את השירים ואני לא רואה סיבה להילחם בזה. רוב המוזיקה שאני מאזין לה היא באנגלית. כשאני כותב באנגלית שהיא לא שפת האם שלי זה עוזר לי לחדד את האמירה שלי. כשאוצר המילים שלי מצומצם המסר יוצא יותר מזוקק. אבל יש מצב שבעתיד אני אצור בעברית".

מה יהיה בהופעות?
"אנחנו מופיעים בהרכב טריו עם חומרים מן האלבום החדש, שחר אליסוף המפיק של האלבום מנגן בגיטרה חשמלית, תמיר עמר על התופים ואני שר ומנגן על פסנתר".

הופעת ההשקה לאלבום החדש בתיבה ביפו 2.2