צה"ל פרסם היום אתמול ציוץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, בו הוא פונה לאיראן וכותב: "איראן, נראה שהלכת לאיבוד", וצירף מפה ובה מסומנים בצידה הימני השטחים השייכים לאיראן, ובצד שמאל מסומן האזור בו נמצאת איראן בפועל ומתבססת עם כוחותיה, ליד סוריה ולבנון. 


התגובות כמובן לא איחרו לבוא, כאשר גולשים מרחבי העולם משיבים לצה"ל ומציגים אף הם צילומים של מפות, ובהם הם מסמנים את שטחיה של ישראל כפי שהם ידועים, ובצידה השני של המפה מסומן איפה ישראל נמצאת בפועל בשטחים שלא מוגדרים כשטחיה, אך בפועל היא שולטת עליהם וחייליה נמצאים שם.



בציוץ נוסף נכתב: "ישראל, נראה שהלכת לאיבוד, רמת הגולן לא נמצאת בתחום שלך".



גם מארצות הברית לא חסכו הגולשים בביקורת, כשסימנו במפה איפה ממוקמת המעצמה על גבי המפה, ואיפה היא וכוחותיה מוצבים ונמצאים בפועל.


גולש אחר כתב כי "על פניו נראה כי תגובת ישראל נכונה, אך כדאי לישראל להפסיק להטריד מדינות כמו סוריה, לבנון ואת הפלסטינים לפני שהיא אומרת למדינות אחרות איפה הגבולות שלהן והיכן הן אמורות להישאר".



מוקדם יותר דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל בסוריה ביום שני עומד על לפחות 21. עוד דווח, כי מתוך ההרוגים, 15 אינם סורים ו-12 הם אנשי משמרות המהפכה של איראן. ששת האחרים הם אנשי המשטר וצבא סוריה.



עוד דווח, כי התקיפה גרמה לנזק הגדול ביותר למחסנים ואתרים צבאיים של משמרות המהפכה בסוריה מאז החלה ישראל לתקוף במדינה. המרכז לזכויות אדם מוסר כי הסיבה למספר ההרוגים הגבוה יחסית ולהרס הרב הם תוצאה של שלוש גיחות ההפצצה שביצעו מטוסי חיל האוויר, כפי שנמסר מצה"ל.



דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר אתמול בשיחה עם כתבים כי חיל האוויר תקף מספר מטרות של כוח קודס האיראני, בהם מרכז אימונים ומחסנים של אמצעי לחימה, כאשר אתר אחסון אמל"ח בשדה התעופה בדמשק עמד במרכז האירוע. לדבריו, "בטרם התקיפה, הזהרנו את הסורים שלא לבצע ירי נ"מ, אך בפועל בוצע ירי כזה, וזו הסיבה שהוחלט על תקיפת הסוללות".