אילון שלו אמסלם נהרג באישון לילה כאשר בילה עם חבר שלו בצומת הרחובות ש"י עגנון ואבן גבירול בצפון תל אביב, עד שנדרס למוות על ידי אלי בר זכאי, על פי כתב האישום שהוגש נגדו בבית משפט השלום בתל אביב. לאחר כתב האישום המדובר, פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום כתב אישום נגד הלל דייויס, חברו של בר זכאי, בגין שיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ארז ריכטנברג, ביולי האחרון דיוויס ייעץ לדורסו של הקטין אילון שלו אמסלם "לשתות מים, לעשן סיגריה ולאכול ממתק" זאת במטרה לשבש מהלכי משפט.

נסעו הנאשם ואלי בר זכאי לבקר חבר משותף בפתח תקווה, שם בילו ושתו משקה אלכוהולי. לאחר חצות, לאור שכרותם של השניים הסיע אותם החבר לדירת מכר בגבעתיים. בר זכאי ביקש להמשיך למועדון בנמל תל אביב, ועל אף שהנאשם הפציר בו שלא לנסוע ברכב. סמוך לשעה 01:00 בלילה החל בר זכאי בנסיעה לכיוון נמל תל-אביב, בעודו שיכור. בשלב מסוים נהג בר זכאי במהירות גבוהה ואף חייג במכשיר הטלפון הנייד, במטרה לשוחח טלפונית עם אחד מחבריו שנכח במועדון בנמל תל אביב.

באותה העת, הגיעו אל צומת הרחובות ש"י עגנון ואבן גבירול שני קטינים, אילון שלו אמסלם ז"ל וחברו, והמתינו לחילופי אור הרמזור להולכי רגל. עם הגיעו של בר-זכאי עם הרכב לצומת, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך, עלה עם רכבו על המדרכה בצומת, שם המתינו שני הקטינים. בר זכאי פגע חזיתית בשניהם.

כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הוטל המנוח למרחק של כ-26 מטרים אל עבר המדשאה הסמוכה, והוא נפצע באורח אנוש. זמן קצר לאחר מכן, נפטר המנוח מפצעיו. הקטין הנוסף הוטל ימינה, לכיוון הכביש, למרחק של 15 מטרים, וסבל מחבלות קשות.         
מיד לאחר תאונת הדרכים שוחח בר זכאי עם הנאשם מספר פעמים בטלפון מהמקום ועדכן אותו על התאונה, כמו גם על העובדה כי בתאונה נפצע אדם אחד. בהמשך, עידכן בר זכאי טלפונית את הנאשם כי הפציעה של אותו אדם חמורה, ואף טען בפניו כי אותו אדם גוסס. בהמשך, עידכן בר זכאי את הנאשם טלפונית כי בתאונה נפצעו שני בני אדם, אשר פונו על ידי מד"א מהמקום.

הנאשם, אשר ידע והבין כי תאונת הדרכים נגרמה בשל שיכרותו של הדורס, ייעץ לו בשיחות הטלפון שקיימו לשתות מים, לעשן סיגריה ולאכול ממתק. הנאשם עשה כן על מנת שהדבר יביא לסיכול בדיקת הינשוף, במטרה למנוע מהמשטרה לגלות את שכרותו ומכאן, את אחריותו לתאונה.

בנוסף, בשיחות הטלפוניות, דיוויס ייעץ לבר זכאי לעזוב את זירת התאונה, והמליץ לו למחוק את הקלטת השיחות ביניהם, בכוונה למנוע או להכשיל את הליך החקירה הפלילית. זמן קצר לאחר מכן, עוכב הדורס על ידי המשטרה, ונעצר בגין אחריותו למותו של המנוח ולפציעתו של הקטין הנוסף.