מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, אמר למקורביו כי הוא משוכנע שהיועץ המשפטי לממשלה יגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שיכלול את עבירת השוחד, וכי הוא יודיע על כך עוד לפני הבחירות, כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 12. אלשיך אמר גם בשיחות סגורות כי אביחי מנדלבליט צפה שה"מתקפה" על המשטרה בעקבות חקירות נתניהו תגיע גם אליו.

"מנדלבליט לא יישבר ויודיע על כתב אישום נגד נתניהו עוד לפני הבחירות", אמר אלשיך לפי הדיווח. "אין לי ספק שכתב האישום יכלול גם שוחד. מנדלבליט חצה את הרוביקון והוא לא יישבר. אין לי גם ספק שכתב האישום נגד ראש הממשלה יכלול את עבירת השוחד״.
עוד אומר מפכ״ל המשטרה לשעבר למקורביו כי ״גם מנדלבליט עצמו אמר כבר לפני חודשים - זה (המתקפה) בדרך אלי״. אלשיך הוסיף כי הביקורת של ראש הממשלה על חקירותיו פוגעת בחברה הישראלית. ״המתקפה של נתניהו ואנשיו עלולה להשפיע בצורה הרסנית על מרקם היחסים בחברה הישראלית", אמר. "אנחנו עלולים לשלם מחיר בלתי נסבל. לאחר הבחירות תידרש עבודה רבה של שיקום האמון במערכת אכיפת החוק״.

בנימין נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
בנימין נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 
כזכור, ראש הממשלה תקף בעמוד הפייסבוק שלו את מנדלבליט ביום שבת בעקבות הראיון שהעניק לערוץ 12. "אפילו כתב 'הארץ' נאלץ להודות שנערך כאן מסע צייד. מתברר שבמשך שנה המשטרה לא חקרה עבירות, אלא חיפשה עבירות נגדי. קוראים לזה 'תפירת תיקים'. תוכנית כזאת שמשודרת ערב החלטה שהיועמ"ש אמור לקבל בענייני, מטרידה עוד יותר מהראיון המביך של אלשיך בתוכנית 'עובדה', ערב פרסום המלצות המשטרה", כתב.

"הבחירה לשתף פעולה עם תוכנית כזאת, בעיתוי כזה, היא חסרת תקדים בתולדות המשפט הישראלי ומעלה סימני שאלה קשים. יש לי דברים חמורים לומר על מה שראינו הערב ואומר אותם כשאחזור מהמסע המדיני לצ׳אד", הוסיף ראש הממשלה.

בליכוד מסרו בתגובה: "אם זה נראה כמו משחק מכור ונשמע כמו משחק מכור - אז זה משחק מכור. רוני אלשיך זיהם את החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו והפך אותן לתהליך שתוצאתו ידועה מראש. בחקירות, וגם עכשיו, אלשיך ממשיך ללחוץ בכל הכוח על הגשת כתב אישום בכל מחיר - גם כשאין כלום. רק אזרחי ישראל יבחרו מי יהיה ראש הממשלה שיוביל את המדינה, ואזרחי ישראל יצביעו נגד מסע הצייד: דווקא נתניהו".