סין ביקשה לאחרונה הבהרות מישראל לגבי שורת התבטאויות של בכירים ישראלים שהזהירו מפני הידוק היחסים עם סין בטענה כי הדבר "מסכן" את ביטחון המדינה, בדגש על דבריו של ראש השב"כ נדב ארגמן, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. פקיד ישראלי בכיר המעורה בסוגיה אמר כי המסר הועבר גם על ידי שגריר סין בישראל לבכירים במשרד החוץ בירושלים וגם על ידי גורמים במשרד החוץ הסיני לדיפלומטים בשגרירות ישראל בבייג'ינג. 
 
כמו כן, הפקיד הישראלי הבכיר ציין כי הסינים מוטרדים מאוד מדברי ראש השב"כ שהזהיר מהשקעות סיניות בישראל, וכן מדבריו של שגריר ישראל בסין לשעבר, מתן וילנאי, שקרא לבטל את המכרז לבניית הנמל החדש בחיפה, בו זכתה חברה סינית. סוגיה נוספת שעוררה את חוסר שביעות רצונם של הסינים היתה הכוונה להקים מנגנון ממשלתי ישראלי לפיקוח על השקעות מסין. 
הפקיד הבכיר הוסיף כי הסינים ביקשו הבהרות לגבי ההתבטאויות והמהלכים הללו ותהו האם התקבלה בירושלים החלטה לשנות מדיניות כלפי סין ולצנן את היחסים עמה, במיוחד על רקע הלחצים האמריקנים לעשות זאת. בתגובה לדברים אלו אנשי משרד החוץ בירושלים, והדיפלומטים בשגרירות ישראל בבייג'ינג ניסו להרגיע את משרד החוץ הסיני. 
 

בתוך כך, אל מול התבטאויותיהם של ארגמן ווילנאי במשרד האוצר ובמשרד החוץ מזהירים דווקא מהתלהמות תקשורתית נוספת נגד הסינים, כזו שעלולה לפגוע באינטרסים כלכליים ומדיניים ישראלים.