צבא לבנון הודיע היום (שלישי) כי עצר את האיש שניסה להתנקש בחייו של בכיר חמאס מוחמד עומר חמדאן, בצידון בינואר אשתקד. בהודעה של צבא לבנון נטען: "כתוצאה ממעקב אחר סוגיית ניסיון ההתנקשות בבכיר חמאס ב-14 בינואר 2018 בצידון באמצעות לבנת חבלה ברכבו, המודיעין הצבאי עצר אתמול, ה-21 בינואר באזור שהרביל, את חוסין אחמד בתו שעקב אחר הבכיר לפני הפיצוץ".
בהודעה נאמר כי "העצור הודה שהוא היה סוכן מוסד השייך לאויב הישראלי מאז שנת 2014, וכי הוא נועד עם מפעיליו מחוץ ללבנון וקיבל מהם ציוד אלקטרוני למעקב והתקשרות". עוד נטען כי חוסין אחמד בתו התבקש לעקוב אחר חמדאן מאז קיץ 2017 וכי הוא עקב אחר מקום מגוריו ותנועותיו והעביר את כל המידע למוסד שדאג לפיצוץ ברכבו על ידי חוליה אחרת.

עוד נמסר מצבא לבנון כי בתו הודה כי לאחר ניסיון החיסול הוא קיבל הוראה מהמוסד לעזוב את לבנון. הוא שהה מחוץ לארצו במשך שלושה חודשים וחזר רק לאחר שקיבל הוראה נוספת מהמפעילים שלו. בהודעת הצבא הלבנוני נמסר עוד כי נתפס ציוד אלקטרוני רב ש"קיבל מהמפעילים שלו במוסד".

זירת הפיצוץ בלבנון. צילום: רשתות ערביות
זירת הפיצוץ בלבנון. צילום: רשתות ערביות


אוסמה חמדאן, אחיו של מוחמד (אבו חמזה), הנו אחד מבכירי ארגון הטרור. הוא נולד ב-1965 בעיר עזה, ומשמש כנציג הארגון בלבנון מאז 1988. חמדאן היה נציג התנועה באיראן בין השנים 1993-1998, ולפני כן התגורר עם משפחתו במשך מספר שנים בכוויית. 
 
ייתכן שבתקופה הזאת התוודע לקבוצת הסטודנטים הפלסטינים, תומכי האחים המוסלמים, בראשות ראש הלשכה המדינית של חמאס לשעבר, ח'אלד משעל. הקבוצה פעלה במדינה בשנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20. בעקבות מלחמת המפרץ עזב את כוויית והשתקע בסודאן ולאחר מכן בלבנון.