פרשת השבוע, יתרו, שבמרכזה מעמד מתן תורה בהר סיני, נופלת עלינו במועד רלוונטי - ערב בחירות, המבטא את המחלוקות ואת אי־אחדות העם, לעומת סיפור מתן תורה שבפרשה המבטא על פי חז"ל את ההפך הגמור – אחדות בשיאה. 
 
כך מתחיל בפרשה הסיפור: “ויסעו מרפידים ויבואו מדבר סיני ויחנו במדבר ויחן שם ישראל נגד ההר". חז"ל ורש"י ערים לשינוי הלשוני המתחולל בפסוק - מעבר מלשון רבים (ויסעו, ויבואו, ויחנו) ללשון יחיד (ויחן ישראל נגד ההר) - ודורשים: “כאיש אחד בלב אחד, אבל שאר חניות (במדבר) בתרעומת ובמחלוקת".
לא רק “שאר חניות"; דומה שמימי מתן תורה ועד ימינו, לא היה בעם ישראל איחוד לבבות כמו במעמד ההוא. ההיסטוריה היהודית מלאה במחלוקות, בפילוגים, בשנאות חינם ובמלחמות פנימיות שאף הביאו חורבן והרג. ההיסטוריה גם מלמדת שיש צורך באירוע נשגב ויוצא דופן, כמו ההתגלות האלוהית בהר סיני, או חלילה באסון לאומי, כדי ליצור איחוד לבבות לשעה. 
 

עיצומה של מערכת הבחירות שבה אנו נתונים, אין כמוה להוליד מחלוקות ומלחמות ושנאות ופילוגים, והיא מולידה ועוד איך. ושום אירוע נשגב ואף התגלות אלוהית אינם נראים באופק להצילנו. אז בואו ניגש לכמה מחלוקות ושנאות המתחוללות לנגד עינינו.
 
אחד הביטויים הבולטים הוא שלט החוצות ועליו תמונותיהם של ארבעה עיתונאים ממבקרי נתניהו, עם הכיתוב “הם לא יחליטו". איני חושב שארבעה אלה או עיתונאים אחרים המבקרים את ראש הממשלה מתיימרים להחליט משהו. הם מביעים דעה ומבקרים וימשיכו לעשות כן, כי זה תפקידם. לפעמים תמצאו בדבריהם אפילו שבח לראש הממשלה, כשמגיע לו. אני מניח שלעתים דבריהם משפיעים על קוראים ומאזינים שלהם, אך באותה מידה הם גם מעוררים התנגדות ושנאה כלפיהם. בכל מקרה, מחליטים הם לא.
 
במקביל לשלט החוצות העלה ראש הממשלה לרשתות החברתיות סרטון, שבו האשים את השמאל והתקשורת הרודפים, לדבריו, כבר שלוש שנים את היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, כדי שיגיש כתב אישום נגד נתניהו בכל מחיר. עכשיו, אם היועץ אכן יחליט להגיש כתב אישום כלשהו נגד ראש הממשלה, אפשר יהיה להאשימו, אליבא דביבי, בכניעה לשמאל ולתקשורת.
 
וכהמשך לכך צריך לומר שעל אף שזה נשמע קצת אבסורדי ומופרך, ייתכן שהגשת כתב אישום נגד נתניהו דווקא תסייע לו בבחירות. אם ההגשה אכן תתקבל אצל תומכי הליכוד ואוהדי ראש הממשלה ככניעה לשמאל, אפשר שתביא דווקא להגדלת מספר מצביעי המפלגה בבחירות הקרובות. אפשר שיש רמז לכך בסקרים. ככל שהולך ומתבהר שיוגש כנראה כתב אישום נגד ראש הממשלה, מתחזק והולך כוחו וכוח הליכוד בסקרים. סקר חברת החדשות האחרון, למשל, מנבא לליכוד 32 מנדטים.
 
וכשעוסקים בשנאות ומחלוקות, אי אפשר בלי יואב גלנט. הוא ממשיך להתנפל על בני גנץ כאילו הוא זה שמנע ממנו את הרמטכ"לות. האיש שנבחר לכנסת ולממשלה מטעם מפלגת כולנו ודילג משם לליכוד תוקף את גנץ: “שמונה מילים ופוסטר אינם תחליף לבחירת דרך. קצת צניעות". גם דילוג בין מפלגות אינו תחליף כזה, מר גלנט. ואשר לצניעות, דומה שאם סקר היה בודק שמו של מי מהשניים מתקשר עם צניעות, התשובה הייתה ברורה: בני גנץ.